Ullsokk Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hvor mange poeng i 3d mark trur dere at jeg fikk?? Spesifikasjoner se sign. Jeg syns jeg fikk lite eller fikk jeg ikke det?? Jeg skal si hvor mange jeg fikk hvis dere gjetter littt først! Håper på positive svar! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hvis du sier hvilken kjerne du har på P4'en, og åssen GF3 du har så... :smile: Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 tipper han har willamette Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Kan jo hende han har Northwood og da. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg har en Dell Dimension 8200, og derfor vet jeg ikke åssen kjerne jeg har! Jeg har vanlig GeForce 3 ikke noe Ti men det er bedre enn Ti200 Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Ca 6500. Er det premie for beste gjetning? :smile: Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Nei, men jeg syns jeg fikk så lite!! vet du hvorfor? sjekk denna linken http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2909313 Lenke til kommentar
jason Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 23:02, sosohal skrev:Kan jo hende han har Northwood og da. Er vel ikke så mange northwood'er på 1.7GHz? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Dette er ikke noen ekspertuttalese, ei heller en med mye vett i, men FSB'en din står bare på 100 MHz? Kjører ikke AGP også på mindre Mhz da? *Vente på å bli lynsja* Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Åssen får jeg fiksa på fsb'en da? Jeg er litt n00b innenfor sånn fsb og sånt Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Du må inn i BIOS og stille inn. Men kanskje det ikke har så mye å si når FSB står på 100 og multiplier står på 17? Ikke vet jeg. Det bor ingen hardcore-overklokker i meg. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg har faktisk vært inne i BIOS og sjekka på noe CPU greier,og der tror jeg det var noe alla det men det var låst så jeg ikke kunne kødde med det! Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Ja, du må låse den opp - fysisk. Multiplier altså. Men setter du FSB til 133 MHz - slik jeg har min, får du 2261 Mhz, og da snakker vi overklokking - og bedre kjøling... En liten risiko ved dette, så da kan du prøve å få stilt ned multiplier og stille opp FSB. Riktignok ikke særlig lett med P4. Rotete svar dette her. Jeg sender ballen over til folk med mer peil... Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Bra forklart det sosohal! Men er det noen som har litt bedre peiling? Lenke til kommentar
pegg Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 det går IKKE an å endre verken fsb eller multiplier på en maskin som er ferdig fra Dell Lenke til kommentar
jason Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 23:26, sosohal skrev:Ja, du må låse den opp - fysisk. Multiplier altså. Men setter du FSB til 133 MHz - slik jeg har min, får du 2261 Mhz, og da snakker vi overklokking - og bedre kjøling... En liten risiko ved dette, så da kan du prøve å få stilt ned multiplier og stille opp FSB. Riktignok ikke særlig lett med P4.Rotete svar dette her.Jeg sender ballen over til folk med mer peil... Bruk av multiplikator med intel? ikke mulig. Hvis noen får det til vær så snill å ring, da er du den aller første som har fått dette til. Eneste mulighet for overklokking er bruk av FSB. Hvis dette ikke er mulig i bios, så kan du prøve med en software utgave som f.eks. SoftFSB. En må da identifisere Pll chipsettet på hovedkortet for å finne ut leverandøren av dette. Når dette er gjort så angir en aktuelt chipsett inne i SoftFSB, og vips en kan klokke opp mens en er inne i windows. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Ærlig talt, så vet jeg ikke om det er noen ytelses-forskjell mellom 100 FSB + 17 multiplier og 133 FSB og ca 13 i multiplier. Men har dette noe å si, har du antakeligvis funnet svaret. Egentlig kan du vel bare sjekke om PCI står på 33 MHz og AGP står på 66 MHz i BIOS? For når du klokker FSB, klokker du også kortplassene. Kanskje disse er klokket ned sammen med FSB, og da har du vesentlig dårligere ytelsesforskjell. Klokker du FSB opp, får du bedre ytelse på kortplassene, men da er det også en minimal risiko for ødelagte kort. Skjønte du mer nå? :smile: Lenke til kommentar
pegg Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 23:43, sosohal skrev:Ærlig talt, så vet jeg ikke om det er noen ytelses-forskjell mellom 100 FSB + 17 multiplier og 133 FSB og ca 13 i multiplier. Men har dette noe å si, har du antakeligvis funnet svaret.Egentlig kan du vel bare sjekke om PCI står på 33 MHz og AGP står på 66 MHz i BIOS? For når du klokker FSB, klokker du også kortplassene. Kanskje disse er klokket ned sammen med FSB, og da har du vesentlig dårligere ytelsesforskjell. Klokker du FSB opp, får du bedre ytelse på kortplassene, men da er det også en minimal risiko for ødelagte kort.Skjønte du mer nå? :smile: som jeg sa så går det ikke an å endre verken fsb eller multiplier på en pc som er ferdig fra dell. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Pentium 4 er ikke masse 3dMarks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå