Gå til innhold

3Dmarks på meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du må låse den opp - fysisk. Multiplier altså. Men setter du FSB til 133 MHz - slik jeg har min, får du 2261 Mhz, og da snakker vi overklokking - og bedre kjøling... En liten risiko ved dette, så da kan du prøve å få stilt ned multiplier og stille opp FSB. Riktignok ikke særlig lett med P4.

Rotete svar dette her.

Jeg sender ballen over til folk med mer peil...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 23:26, sosohal skrev:

Ja, du må låse den opp - fysisk. Multiplier altså. Men setter du FSB til 133 MHz - slik jeg har min, får du 2261 Mhz, og da snakker vi overklokking - og bedre kjøling... En liten risiko ved dette, så da kan du prøve å få stilt ned multiplier og stille opp FSB. Riktignok ikke særlig lett med P4.

Rotete svar dette her.

Jeg sender ballen over til folk med mer peil...

Bruk av multiplikator med intel? ikke mulig.

Hvis noen får det til vær så snill å ring, da er du den aller første som har fått dette til.

Eneste mulighet for overklokking er bruk av FSB.

Hvis dette ikke er mulig i bios, så kan du prøve med en software utgave som f.eks. SoftFSB.

En må da identifisere Pll chipsettet på hovedkortet for å finne ut leverandøren av dette.

Når dette er gjort så angir en aktuelt chipsett inne i SoftFSB, og vips en kan klokke opp mens en er inne i windows.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, så vet jeg ikke om det er noen ytelses-forskjell mellom 100 FSB + 17 multiplier og 133 FSB og ca 13 i multiplier. Men har dette noe å si, har du antakeligvis funnet svaret.

Egentlig kan du vel bare sjekke om PCI står på 33 MHz og AGP står på 66 MHz i BIOS? For når du klokker FSB, klokker du også kortplassene. Kanskje disse er klokket ned sammen med FSB, og da har du vesentlig dårligere ytelsesforskjell. Klokker du FSB opp, får du bedre ytelse på kortplassene, men da er det også en minimal risiko for ødelagte kort.

Skjønte du mer nå? :smile:

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-03-03 23:43, sosohal skrev:

Ærlig talt, så vet jeg ikke om det er noen ytelses-forskjell mellom 100 FSB + 17 multiplier og 133 FSB og ca 13 i multiplier. Men
har
dette noe å si, har du antakeligvis funnet svaret.

Egentlig kan du vel bare sjekke om PCI står på 33 MHz og AGP står på 66 MHz i BIOS? For når du klokker FSB, klokker du også kortplassene. Kanskje disse er klokket ned sammen med FSB, og da har du vesentlig dårligere ytelsesforskjell. Klokker du FSB opp, får du bedre ytelse på kortplassene, men da er det også en minimal risiko for ødelagte kort.

Skjønte du mer nå? :smile:

som jeg sa så går det ikke an å endre verken fsb eller multiplier på en pc som er ferdig fra dell.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...