SAGE Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Er det mulig å lage en image-fil av f.eks halvparten av en partisjon? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Nei, det kan jeg ikke tenke meg. Det ville være vanskelig å definere "halvparten", hva om du har en kjempestor fil og 999 små. Er "halvparten" 500 filer, eller 70% av den store filen? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det kommer også ann på hvilket nivå du har tenkt å definere halve disken, er det de første/siste n/2 sektorene, eller de første/siste n/2 filene, bytene, osv. Hva er det du skal lage image av? Operativsystem o.l. eller f.eks. bilbildesamlingen? Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg tnkte mest på å definere f.eks fra sektor 40-100, fordi disken har kræsjet og jeg klarer ikke å lese deler av de første 40 sektorene, mens slutten går fint. Obs: 0-100 er for å illustrere hvilken del jeg vil ha image av... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Norton Ghost er noe du bør kikke på. Vet ikke om du kan spesifisere et sektorutvalg, dog. Det vil uansett bli litt rart, avhenging av fragmentering og filsystemet du har på disken. Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvis du tar recovery fra diskkrasj kan du feks bruke GetDataBack eller BadCopy for å hente ut filer osv. Vet at hvertfall GetDataBack kan lese mesteparten av disken selv om det er ødelagte sektorer. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Easy Recovery Pro er også et greit program for å hente data. Når det gjelder det med å kunne ta backup av spesifikke deler av hd'en din så tviler jeg sterkt på det. Jeg har ihvertfall ikke møtt på noe program som foretar en slik "RÅ" backup. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Easy Recovery Pro er også et greit program for å hente data. Når det gjelder det med å kunne ta backup av spesifikke deler av hd'en din så tviler jeg sterkt på det. Jeg har ihvertfall ikke møtt på noe program som foretar en slik "RÅ" backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå