Gå til innhold

SNIKTITT: LG Signature vask og tørk Tørketrommelen vet hva slags klær som kommer når vaskemaskinen er ferdig


Anbefalte innlegg

Men jeg kunne gjerne ønsket meg f.eks. doseringsapparat hvor man kan velge vaskemiddelmerke selv. På tørketrommel så kunne jeg ha tenkt meg et kaldluftprogram, som kan duge når man bare vil ha rettet ut litt skrukket tøy før man henger det til tørk. En del finklær kan ha nytte av en slik funksjon hvor man er redd for å pøse på med varmluft. Kald luft er en helt fraværende funksjon på den relativt nye tørketrommel jeg selv har (Electrolux).

 

Men det er funksjonalitet som ikke krever avanserte touchpaneler, smartfunksjonalitet med mere. Dosering krever at trommelen har vektfunksjon og at man kan legge inn dosering for eget vaskemiddel på en enkel måte. Kaldluft krever jo bare at man kan styre temperatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde aldri fungert i vår husholdning på 6. Er helt avhengig av å kunne vaske klær selv om tørketrommen kjører.

 

Løsning kjøp 2 stykker (eller 3).

 

Jeg har plass til en 3-4 maskiner på en knøttlite rom. Det går an å stable dem 2 i høyden. Jeg bruker aktivt kun 2 stykk, selv om jeg har en tredje maskin som jeg syntes var et mandagskjøp (Siemens). Traff på en tørketrommel som behøver reparatør nå og da. Så har kun hatt reperatør 1 gang på garanti (nå er den utenfor garanti). På denne tørketrommel kan opphopning av lo der det egentlig ikke skal hope seg opp lo tette det til så mye at en fuktsensor blir utsatt for konstant fukt (når det inntreffer så går det ikke an å kjøre maskinen lengre, før reperatør har åpnet og fjernet lo). Så bruker den som et bord til å midlertidig oppbevare rent tøy for øyeblikket. Har ikke giddet å kvitte meg med den. Det er en varmepumpetørketrommel det også. Kan heller vurdere å selge den gi den bort til noen den dagen jeg står klar med pengene for å fornye meg.

 

Dette er et ganske viktig område å fornye seg synes jeg. Da det gir ganske mye bra verdi bruksmessig å ha gode maskiner. Viktigere enn å sløse penger vekk på en 300 tusen kroners dyr bil bare for å ta en sammenlikning.

 

Disse klesmaskinene koster ofte ikke mer en 5-6 tusen til 10-11 tusen. Så det krever ikke så mange månedslønninger før en kan ta seg råd til det. Men det er ofte maskiner som varer lenge og akkurat nå så nyter jeg godt av at de varer og varer og ikke går i stykker.

 

Klesvaskemaskinen min Bosch har en logisk feil som inntreffer "once in a blue moon". Men når det inntreffer så kan det gå noen omganger før jeg blir fri for den feilen igjen. Plutselig så kan maskinen stoppe med fullt vann i seg i en vaskesyklus. Det virker som om det er ved enden av vaskesyklusen da tøyet gjerne er nokså såpefritt (Skyllesyklusen). Men det var jo ikke strykefri vask jeg skulle ha for pokker!! En annen "feil" med den er at sentreringsfunksjonen på tørketrommel er oversensitiv. Så jeg må ofte ned i 400 omdreininger for å få slynget ut det tyngste vannet (for så å gå 1400 etterpå (Manuellt for pokkker :realmad: ). Dette inntreffer mest når det er tøy som ikke klarer å fordele seg så godt, men også i klesmengder som er fullt av små plagg, som den burde klare å fordele. Så fuzzy logikken i den er ikke helt optimal vil jeg si. Likevel børsteløs motor, som bare varer og varer. Kan sikkert ha den 5 - 15 år til ?? Har vel hatt den i 10-11 år nå.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...