d3vil87 Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) Driver og pusser opp et hus i disse dager, der vi har kommet til valg av innerdører. Tenker først og fremst på dører til bad nå i denne omgang, hva anbefales der? I forhold til lydisolering mener jeg. En har jo disse vanlige lettdørene men også massiv/kompakt dører som skal visst isolere for mer lyd. Spør i forhold til at personen på do skal slippe å tenke på at alle andre hører hver minste detalj av dobesøket Er det noe å tenke på eller gir en massiv dør liten merkbar forskjell og heller bare kjøre på med lettdører på disse rommene også? Først og fremst stor prisforskjell som gjør at jeg spør. Takk! Endret 2. september 2018 av d3vil87 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Massive dører gir en helt annen kvalitetsfølelse i mine øyne, det merkes forskjell bare man åpner døren. Når det kommer til baderom er det også et annet hensyn du må ta: luft. Det er ofte avtrekksvifter på disse rommene, og de er avhengig av at luft strømmer inn i rommet for å gi noe særlig effekt. Det er derfor vanlig med en liten luftspalte under dør til baderom. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Luftspalte under døren er idiotisk Ja jeg skjønner at den har en hensikt, men det er fortsatt idiotisk Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Som Mixy også påpeiker så må du også sjå på korleis badet er konstruert. Dersom du er usikker på kva som er rett dør så bør du sattse på ei dør av same type som den som stod der. Sjekk fyrst om badet har både inn og utluft utanom døra. Dersom du har avtrekk og feks lufteventilar på vinduet så kan du sette inn heilt tett dør. Då vil du trekke tilluft frå vinduet, slik at den varme og fuktige lufta går ut i avsuget. Men dersom du må ta tillufta frå resten av bustaden så må du sette inn dør med lufting. Dersom du kan, så vil eg anbefale at du ordnar med skikkelig til- og utluft på badet no når du held på med oppussinga,slik at du kan sette inn tett dør. Dette er også ein fordel med tanke på ventilasjonen ellers, då slepp du nemmelig atvdritlukta kjem inn i stova når du setter på kjøkkenventilatoren, og liknande uønska ting. Dersom du må ha lufting i baderomsdøra, så kan ei mellomløysning være å sette inn einveisventil. På den måten vil ventilen halde mykje av lyden på innsida, men likevel sleppe inn luft når det er behov. Prøv også å få inn mjuke overflater på badet. Ved å dempe gjenklang, så vil du også dempe lydane som kjem ut frå badet. 1 Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 3. september 2018 Forfatter Del Skrevet 3. september 2018 Tusen takk for svar! God hjelp var det ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå