Mr.M Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Etter et uhell + endel slitasje har jeg bestilt nye skilt pr. email, til en pre-2006 mod (dvs. gamle type skilt) og fått bekreftet at bestillingen er effektuert og vil være klare om 3-4 dager. Men kom til å tenke på at det ikke er skrevet noe på vegvesenet sin nettside, ang. fremgangsmåte for bestilling, hvorvidt man skal oppgi om man ønsker gamle eller ny type skilt. Mener å huske at det tidligere stod noe om at man kunne (måtte) velge? Eller har praksisen blitt at alle får ny type, eller evt. automatisk får like som bilen hadde før? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Du får automatisk nye skilt av typen som blir utstedt er dags dato. Tidriktige skilt er noe du selv må bestille hos Lator eller andre. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 javel sånn det er. Men ikke veteran, så tar den nye typen jeg får. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 noe som fortsatte å gnage i bakhodet mitt ang. dette på morrakvisten, tror jeg har funnet ut hva jeg tenkte på i første post og som sies her "Bileiere kan imidlertid velge om de vil ha det blå feltet med nasjonalitetsmerke og flagg på selve bilskiltet eller separat." https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/b3reg/nye-bilskilt-blir-lettere-aa-lese På ett eller annet tidspunkt i ettertid har vel da dette valget opphørt, siden det ikke blir spurt om nå. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 I praksis får du bare hvite klistremerker til å klistre over nasjonalitetsmerket. Jeg anbefaler det ikke, du skal i teorien ha nasjonalitetsmerke når du reiser utenlands. Sverige og Danmark er ikke så strenge på det, i Tyskland kan det være verre. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 noe som fortsatte å gnage i bakhodet mitt ang. dette på morrakvisten, tror jeg har funnet ut hva jeg tenkte på i første post og som sies her "Bileiere kan imidlertid velge om de vil ha det blå feltet med nasjonalitetsmerke og flagg på selve bilskiltet eller separat." https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/b3reg/nye-bilskilt-blir-lettere-aa-lese På ett eller annet tidspunkt i ettertid har vel da dette valget opphørt, siden det ikke blir spurt om nå. Jeg valgte å kjøpe skilt uten nasjonalitetsmerke, men det er en sannhet med modifiksjoner. Skiltet jeg bestilte hadde en reflexlapp klistret over, så teksten var ikke sentrert på skiltet. Så helt idiot ut. Jeg tror ikke man kan velge dette i dag. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 hehe, kanskje derfor de kuttet ut, mange som kom tilbake å ville ha nye en gang til? men som sagt, ikke noe opsjon som er nevnt i dag https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/skilt/bestille-skilt/skiltbestilling-epost Lenke til kommentar
Minus Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Godt mulig det, ja. Jeg prøvde å argumentere med at jeg ikke hadde fått produktet jeg hadde bestilt(skulle betalt med en 50-lapp med påtusjet '0'bak' 50'...), men kom ingen veg. Endte med at jeg heiv de i bagasjerommet og kjørte med uekte skilt bestilt fra Danmark. Så ikke ut som en designtabbe, i det minste. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 (endret) I praksis får du bare hvite klistremerker til å klistre over nasjonalitetsmerket. Jeg anbefaler det ikke, du skal i teorien ha nasjonalitetsmerke når du reiser utenlands. Sverige og Danmark er ikke så strenge på det, i Tyskland kan det være verre. Godt gammeldags "N" merke i hvitt er vel fortsatt godkjent? Personlig så har jeg plastskilt på bilen min, og de ser helt jævlige ut nå, så vurderer å kjøpe ett sett med de i gammel stil Endret 4. september 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Godt gammeldags "N" merke i hvitt er vel fortsatt godkjent? Personlig så har jeg plastskilt på bilen min, og de ser helt jævlige ut nå, så vurderer å kjøpe ett sett med de i gammel stil Da må du kjøpe fra feks Lator.no ihvertfall. Sender man epost til SVV får man kun nye moderne skilt med N-merke. 3-4 dager produksjonstid og 140kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå