Renearnesen Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Hei. Jeg har tidligere koblet lydplanken min med optisk kabel. Nå har inntaket til optisk kabel i tvn tatt kvelden så dette ikke er en løsning. lenger Tv'n jeg har har dessverre ikke HDMI out utgang, så dette er ikke en mulighet. Jeg lurer på om det finnes en splitter som gjør det mulig å bruke en splitter fra den optiske kabelen i Planken som gjør om dette til "vanlig audio out" L&R som på bilde. Eller om noe kan brukes i den svarte Audio inngangen på tv'n/Aux på tv'n? Legger ved bilde av baksiden av tv'n og lydplanken. Tusen Takk på Forhånd Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Du mener vel uttaket fra din TV? Og ettersom det lyser som på bildet ditt, så skal det virke.... Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 Uttaket i TV’n virker ikke, uavhengig om det lyser eller ikke. Det er en liten bit som har knekt i uttaket, så kabelen får ikke ordentlig kontakt og sitter ikke som den skal Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Siden TV-en er så gammel at den har SCART-kontakt så har den nok ikke HDMI-ARC (eller HDMI ut som du kaller det). Du kan selvsagt benytte de vanlige phono pluggene på TV-en som lyd ut med da får du ikke surround-lyd (type Dolby Digital dersom du bruker dette). Du trenger mest sannsynlig denne: https://www.hifiklubben.no/kabler/diverse-kabler-plugger-adaptre/cyp-au-d4-converter/. Den konverterer analog lyd, fra dine phono-ut lydkontakter bak på TV-en, til optisk eller koax digitalt signal for din lydplanke. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Gaffateip skal brukes på alt som i utgangspunktet skal sitte fast, men ikke gjør det. For alt annet har man WD40. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Uttaket i TV’n virker ikke, uavhengig om det lyser eller ikke. Det er en liten bit som har knekt i uttaket, så kabelen får ikke ordentlig kontakt og sitter ikke som den skal er det ikke mulig å pirke ut den delen som er knukket ? Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 Den er pirket ut! Men det gjør så ikke den optiske kabelen sitter godt nok! Uansett posisjon jeg holder den i så vil det ikke komme lyd. Kanskje jeg kan prøve å bygge opp under lydkabel med el teip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå