Blu-Boss Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 (endret) Ser det er mange som har greie på ting og tang her.Sliter med å få koblet Altibox Q22 dekoder til Samsung tv i 4K og lurer på om denne sentralen kan være problemet?Da boretslaget fikk nye altibox nå i sommer så fikk jeg ikke ny sentral fordi Zyxel2812 var kompatibel med oppgraderte altibox sa de.Men kan den være problemet alikevel?Alle andre fikk en litt nyere sentral modell som jeg ikke husker navnet på.Noen her som har erfaringer med Zyxel2812? Endret 1. september 2018 av Blu-Boss Lenke til kommentar
Faller Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Kan du forklare litt mer hva som er selve problemet? Du skriver at du sliter med å få koblet dekoder til TV'en, men hva er det faktisk som skjer? Får du noen feilmelding? 1 Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 Kan du forklare litt mer hva som er selve problemet? Du skriver at du sliter med å få koblet dekoder til TV'en, men hva er det faktisk som skjer? Får du noen feilmelding? Sliter med å få Altibox dekoderen til å vise i 4K,når jeg prøver å velge 4K ut på dekoderen så får jeg bare at "oppløsningen støttes ikke på din tv" ...... samme skjer hvis jeg velger for eksempel 720p også (dekoder er dermed låst til 1080p) På Xbox One X så fungerer 4K/HDR tilkobling på samme HDMI innganger som Altibox uten problemer.Har testa 3 forskjellige HDMI kabler også. Signalet går rett i tv,ikke via hjemmekino. Etter hva jeg har hørt i dag så skal sentralen min ikke være noe problem. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Sikkert problemet skjermen\dekoderen ikke støtter 4k 30\18\60 hz. Prøv en annen skjerm? Slikt problem er også på bluerayspillere og mye annet. Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Sikkert problemet skjermen\dekoderen ikke støtter 4k 30\18\60 hz. Prøv en annen skjerm? Slikt problem er også på bluerayspillere og mye annet. Ingen mulighet til å prøve på annen 4K skjerm,og tror feilen ligger hos altibox. Det som er rart er at jeg får ikke valgt noe annet av innstillinger på dekoderen....ikke engang 720p,er fastlåst på 1080p. 4K/HDR fungerer som det skal via Xbox One X Lenke til kommentar
Faller Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hmm, der er jeg jammen ikke sikker. Har du prøvd dekoderen på samme inngang hvor du vet X-boxen fungerer? Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Hmm, der er jeg jammen ikke sikker. Har du prøvd dekoderen på samme inngang hvor du vet X-boxen fungerer? Selvfølgelig Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 tror ikke det er hjemmesentralen sin feil at du ikke får kjørt 4k på tven din. Hva slags tv har du? Jeg har også en 4k tv fra Samsung, men den støtter ikke riktig hdcp versjon så jeg får ikke kjørt 4k mot Q22 på den heller. Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 3. september 2018 Forfatter Del Skrevet 3. september 2018 tror ikke det er hjemmesentralen sin feil at du ikke får kjørt 4k på tven din. Hva slags tv har du? Jeg har også en 4k tv fra Samsung, men den støtter ikke riktig hdcp versjon så jeg får ikke kjørt 4k mot Q22 på den heller. Har Q9FN 2018 modellen og Q22 dekoderen....er din dekoder også låst til 1080p eller får du for eksempel valgt 720p? En ting at jeg ikke får valgt 4k men enda merkligere at jeg ikke får valgt den dårligere 720p oppløsningen heller. Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Etter at jeg fikk den Q22 dekoderen så fungerer altibox filmleie dårlig på min samsung tv,bilde hakker uansett innstillinger.....ikke giddi å gjort noe med den saken da jeg sjeldent bruker tjenesten men kan ha sammenheng med den andre 4K feilen som nevnes her....kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå