Gå til innhold

Stor oversikt: Leveringstid, pris og rekkevidde på de nye elbilene som kan kjøre langt


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde håpet at vi med elbiler endelig skulle komme bort fra slike middelalderske mål med dyr (og kroppsdeler for den del).

Fordi de fleste av oss (folk flest) har et innerbeidet forhold til hva 100hk står for og raskt kan gjøre seg opp en mening om ytelse. Fleste mennesker vil uansett tenke ytelse i HK og vil omregne f.eks 75kw til hk føre man tar til seg ytelsen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øøøh, hva med Leaf?

Listen er over biler "som kan gjøre langt". Altså ikke Leaf.

 

 

Dette var veldig upresist. Det nevnes biler som ennå ikke er her og da bør man også ta med facelift/andre modeller m.m som vi vet kommer i løpet av 2019. F.eks større Leaf og Zoe med hurtiglading

Er Leaf med større batteri og Zoe med hurtiglading offisielle, lansert og med forventet dato, osv.? Bilene i listen vet man i det minste noe om.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde håpet at vi med elbiler endelig skulle komme bort fra slike middelalderske mål med dyr (og kroppsdeler for den del).

Fordi de fleste av oss (folk flest) har et innerbeidet forhold til hva 100hk står for og raskt kan gjøre seg opp en mening om ytelse. Fleste mennesker vil uansett tenke ytelse i HK og vil omregne f.eks 75kw til hk føre man tar til seg ytelsen.

vil de vennligst oppgi batteristørrelsen i time-hestekrefter!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som det er et lite evighetsprosjekt å få skaffet seg en ny elbil i storbil klassen (foruten amerikansk) . Kjøpe/bestille for å vente på levering 1-2 (ukjent) år føles helt uaktuelt for egen del.

 

Selv om Hyundai Kona står oppført som slutten av 2020 er det muligheter for at den kommer raskere.

 

Det var 20.000 forhåndsbestillinger men ikke alle disse har tatt skrittet videre til å signere kontrakt med selger. I tillegg kom det inn flere reservasjoner for Kona etter 2 juli i tillegg til forhåndsbestillingene som ble satt tidligere men også her har det falt av en del når det kom til kontrakt signering.

 

Mao. de estimerte slutten 2020 basert på forhåndsbestillinger og reservasjoner, men da disse listene har blitt mindre er det mulig at leveringer fremskyndes. De holder i disse dager på å gå opp listene for å få reelle kønummer og levering for de som nå har signert kontrakter.

 

Venter selv på Kona og tar det som en fin bonus om den blir leverte raskere enn først estimert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om Hyundai Kona står oppført som slutten av 2020 er det muligheter for at den kommer raskere.

Det var 20.000 forhåndsbestillinger men ikke alle disse har tatt skrittet videre til å signere kontrakt med selger. I tillegg kom det inn flere reservasjoner for Kona etter 2 juli i tillegg til forhåndsbestillingene som ble satt tidligere men også her har det falt av en del når det kom til kontrakt signering.

Mao. de estimerte slutten 2020 basert på forhåndsbestillinger og reservasjoner, men da disse listene har blitt mindre er det mulig at leveringer fremskyndes. De holder i disse dager på å gå opp listene for å få reelle kønummer og levering for de som nå har signert kontrakter.

Venter selv på Kona og tar det som en fin bonus om den blir leverte raskere enn først estimert.

Det er uansett for lenge slik det omtales. Og jeg anser ikke at Kona og Niro er i storbil klassen sammen med og tilsvarende Audi eTron, Mercedes EQ -C og Tesla Model X

Jeg ville hatt en bestilling/kjøp/levering innenfor samme statsbudsjett da det er så mye tullball og usikkert og lite forutsigbarhet i alt som har med bil å gjøre i Norge. Moms f.eks to år frem i tid på et produkt til 800.000 utgjør endel .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Snakker jeg om batteri størrelse og rekkevidde ?

Batteristørrelse er i hestekrefttimer har jo en direkte sammenheng med hestekreftene, men rekkevidde har du ikke vært innom før nå. Apropos det så skulle jeg gjerne hatt oppgitt rekkevidden i sjømil, føtter eller tommeltotter.

 

Sarkasmen til side, nå har vi en historisk mulighet til å riste av oss noen av de siste restene av gamle imperiske enheter. Den muligheten bør vi omfavne med alle armer.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...