Kaneltryne Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Har nettopp bygd meg pc, og eneste gjenstående problemet er at SSD ble primær lagringsenhet, og den er bare på 120 gb. Jeg ville bare ha windows på SSD'en for kvikk boot-up, men nå kommer alt jeg laster ned på den. Hvordan fikser jeg dette så 1tb HDD blir C: enheten, mens jeg kan bestemme hva jeg vil ha på SSD? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Default er downloads i brukerprofilen din C:\Brukere\xxxx\Downloads Denne kan du redirigere til en annen lokasjon og annen disk drive letter om du vil. Det funker ikke å «bare gjøre om C:». Da havarerer operativ systemet ditt. Du kan også angi i hver nedlasting du gjør hvor det skal lagres. Eller stille det i programmet , eksempelvis steam. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Les deg opp på symlinks, så kan du få ting akkurat som du ønsker Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Enkleste er vel å følge oppskriften vist her: https://www.windowscentral.com/how-move-default-user-folders-new-drive-windows-10 - den viser hvordan endre lokasjon for eks. Downloads permanent (og supportert.) Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Samme som over. Bare behold Windows på C-disken, men velg at foldere som Documents osv skal ligge på D disken. Når du installerer programmer så velg en folder på D-disken. 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Windows 10 har eget kontrollpanel for disse innstillingene. https://www.thewindowsclub.com/change-default-save-location-windows-10 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Kaprer tråden litt... Har en bærbar med 128 Gb SSD og vurderer å sette i en HDD (skal være plass). HDD til lagring av diverse filer (bilder mm) jeg sjeldent ser på. Hvordan er strømsparing av HDD, den trekker vel litt i dvale også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå