Gå til innhold

Verdens første IRC-server ble skrudd på for 30 år siden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke Slack på noen måter er en arvtaker etter IRC, selv om de er inspirert av IRC. En av grunnene til at IRC fortsatt lever er fordi det er ekstremt simpelt og lettvektet, og det er en 100% åpen standard. Slack er ingenting av dette.

Det Slack har over IRC er en god brukeropplevelse. IRC sitt svakeste ledd har, etter min mening, alltid vært dårlige klienter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Brukte mIRC og var på Quakenet når klanmiljøet i Battlefield og CS var på topp. Når klanmiljøet døde ut i Battlefield ble det også slutten for IRC for min del i hvertfall. Det var der vi holdt kontakt med hverandre og med andre klaner. Battlefield.no og Catchgamer.no hadde Battlefield og CS miljø. I 2005 så startet TV2 med Battle.no omtrent samtidig som BF2 ble lansert. Det var gode tider med osende klanmiljø.

EDIT: Sjekket Battle.no  Siden eksisterer fortsatt og de har t.o.m guide på hvordan man skal installere og bruke mIRC :laugh:

http://www.battle.no/?section=guide&page=irc

connect6.png

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en annen tilnærming til irc og efnet/undernet. Hvis jeg kjedet meg i helgene, opprettet jeg en bruker ved navn Linda17 og var en honeypot for slike griser som ville se ungjente-pupp. Jeg serverte de et bilde av hårete manboobs tett etterfulgt av trusler om vold og drap fra de sårede involverte. De samme folka gikk på igjen og igjen. Læringskurven var rimelig flat hos flere av de. Til min store underholdning.

Endret av Kynxx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde en annen tilnærming til irc og efnet/undernet. Hvis jeg kjedet meg i helgene, opprettet jeg en bruker ved navn Linda17 og var en honeypot for slike griser som ville se ungjente-pupp. Jeg serverte de et bilde av hårete manboobs tett etterfulgt av trusler om vold og drap fra de sårede involverte. De samme folka gikk på igjen og igjen. Læringskurven var rimelig flat hos flere av de. Til min store underholdning.

Hehe, det høres litt kjent ut som innslag på guttevors i gamledager. Noen øl og en fake konto "Pia18" med tilhørende hjemmeside ("alle" måtte jo ha en egen hjemmeside på 90-tallet). Bedre en chat-roulette!
Lenke til kommentar

Så DU var Linda17!? Gerhdermet. Du var jo beryktet. ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Slack på noen måter er en arvtaker etter IRC, selv om de er inspirert av IRC. En av grunnene til at IRC fortsatt lever er fordi det er ekstremt simpelt og lettvektet, og det er en 100% åpen standard. Slack er ingenting av dette.

Det Slack har over IRC er en god brukeropplevelse. IRC sitt svakeste ledd har, etter min mening, alltid vært dårlige klienter.

Slack er noe herk. Greit du får bildepreview og kan share ting direkte inni chaten, men det er egentlig bare URLer uansett, og det kan du få med en "rik" IRC-klient.

Slack bruker ekstremt mye minne og er treg. Et stort tilbakesteg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...