Gå til innhold

Hva betyr dette ?

Anbefalte innlegg

Har ikke holdt så mye på med dette så veit ikke om det er noe sammen heng i å legge ut en feil melding her uten koden men jeg gjør det fordet. :roll: Her har dere den

Parse error: parse error in /home/www/linkern/public_html/linkern.tk/form.php on line 9

Håper noen veit hva jeg har gjort galt og hva jeg må gjøre annerledes :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

parse error kan vel egentlig på en måte sammenlignes med når en lege sier at man har virus eller bakterie, det kan være veldig mye forskjellig, men som regel er det noe som ikke er avsluttet, kan f.eks være at du starter noe med { uten å slenge på en } etterpå...

men vis oss koden....

Lenke til kommentar
<?php

// SQL database Variables

$hostname="localhost";

$user="linkern";

$pass="nettverk";

$dbase="gjestebok-linkern";

$connection = "$localhost" , "$linkern" , "$nettverk"("$hostname" , "$user" , "$pass");

$db = "$gjestebok-linkern" , "$localhost" , "$linkern" , "$nettverk"($dbase , $connection);

// This is form.php

$q="INSERT into guestbook (id,name,email,sitename,siteurl,date,ip,comments)

VALUES ('','$name','$email','$sitename','$siteurl',now(),'$REMOTE_ADDR','$comments')";

$result= "INSERT into guestbook (id,name,email,sitename,siteurl,date,ip,comments)

VALUES ('','$name','$email','$sitename','$siteurl',now(),'$REMOTE_ADDR','$comments')", "$localhost" , "$linkern" , "$nettverk"($q, $connection) or die

("Could not execute query : $q." . mysql_error());

if ($result)

{

echo "Tusen Takk, $name. Ditt inlegg haa blit adda."

}

?>

Her er koden

Lenke til kommentar

Hemm, jeg ser ikke noe funksjonskall i heletatt her, og hva i all verden betyr dette?

$connection = "$localhost" , "$linkern" , "$nettverk"("$hostname" , "$user" , "$pass");

Hvis tanken var å lage en connection og at $connection skulle inneholde link fra f.eks mysql_connect, så er det noe alvorlig galt i koden din, for å være ærlig, så skjønner jeg ikke hva du har tenkt her i heletatt.

Les litt her på Example 1. MySQL extension overview example: http://www.php.net/manual/en/ref.mysql.php

Da får du delvis anelse hvordan PHP koden for SQL skal være.

Lenke til kommentar

ja, det er et dumt spørsmål, les på siden han foreslo

du må sette opp en mysql connection før du kan gjøre noe mer. det er det du gjør med den foreslåtte funksjonen.

det ser imidlertid ut som om du har skrevet opp argumentene i riktig rekkefølge, hvor har du koden fra, og hvis du har laget den selv, hva tenkte du når du laget den?

Lenke til kommentar

Ja, eksemplet der ser veldig likt ut, men jeg håper du ser feilen ;) For det er noe som ikke stemmer hos deg :p

Du har byttet ut funksjonsnavnet med "$localhost" , "$linkern" , "$nettverk" på $connection hvor det egentlig skulle stått mysql_connect

Samme rare greia har skjedd på $db, der har du brukt "$gjestebok-linkern" , "$localhost" , "$linkern" , "$nettverk" istedet for mysql_select_db.

Samme gjelder også der du kjører query, der har du gudenevethva, den orka jeg ikke rette på engang. Jeg er veldig interessert i hva du tenkte her :D Siden du brukte eksemplet over, så lurer jeg litt på hvorfor du byttet ut mye av koden der med noe som er helt feil og ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Queryen din har du skrevet merkelig, prøvde å rette på den slik:

$q = "INSERT into guestbook (name,email,sitename,siteurl,date,ip,comments) VALUES ('$name','$email','$sitename','$siteurl',now(),'$REMOTE_ADDR','$comments')"; 

$result = mysql_query($q, $connection) or die("Could not execute query : $q." . mysql_error());

if($result)
{
echo "Tusen Takk, $name. Ditt inlegg haa blit adda."
}

Legg merke til at jeg lot være å ha med id på insert setningen, grunnen er at dette ikke er nødvendig, siden id er auto_increment. Dvs. at id'en øker verdien automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...