Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tøft å bli voksen.

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å skrive en tale om sannheten bak livet til tenåringer i 18 årene, som nå er blitt voksne. Jeg har tenkt å skrive om å hvordan det er å blir voksen, hvilke plikter vi har og hvordan andre sine forventninger påvirker livet våret. Jeg tenker å skrive om hvor skummelt og spennende det er å bli voksen.  :hm:  :confused:  :nei:  :ohmy:  :)

Det jeg ber dere om er å skrive ned, det dere mener er tøft eller spennende ved å være voksen. Jeg ønsker at dere skal skrive om hva dere mener er sannheten bak å bli voksen.  :)

Jeg ville også satt kjempe stor pris hvis dere kunne svare på denne undersøkelsen: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf3eWh0o9GffLfh9qbd0cnrDhzUbYAhQ6RFIdhXlFSREGnxFA/viewform

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøft? Jeg hadde det langt tøffere før jeg ble voksen. Nå har jeg en gjennonsnittlig lønn og kjøper det jeg har lyst på. I tillegf har jeg mer fritid enn når jeg var yngre (slipper å jobbbe i tillegg til skole/studier) og den fysiske formen min er bedre da jeg selv kan kjøpe dyr mat og har generelt mer penger til å ta vare på meg selv. Fra hva noen poster her virker det som voksen = småbarnsforeldre i 20 årene.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Spennende fordi man får mulighet til å utforske mange sider ved livet. Man blir visere med alderen. Det er mange gleder ved livet og det er viktig å dyrke dem.

Vanskelig fordi det er så mange som velger kriminalitet, manipulasjon og (fysisk og psykisk) vold som maktmiddel for å komme seg frem i samfunnet. Hvordan man skal balansere dette mellom selvpreservering og deltagelse i samfunnet er vanskelig. Det er alltid noen der som skal utnytte og tjene mest mulig på andres bekostning, og autoriteter bryr seg ikke så lenge det betales skatt.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...