Roadrunner94 Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Hei, Jeg har byttet ut mitt gamle msi gtx 780 med et nytt msi gtx 1080 og da kom problemene.. Når jeg startet pc opp etter 1080 var montert så skjedde det ingenting utenom at viftene startet å snurre, prøvde å montere gamle kortet igjen, ingen hell.. prøvde å koble skjermen i hovedkortet, uten noen skjermkort montert, da var det ingen hell heller.. fikk ikke liv i tastatur eller mus heller. Kan psu eller hovedkort tatt kveld sånn plutselig? Alt ble montert slik som det skulle Utstyr: I5-4690K Gigabyte GA-Z97X-SLI Corsair tx 750W Msi gtx 1080 Endret 2. september 2018 av Roadrunner94 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hva skjer om du bytter tilbake til det forrige skjermkortet? Har du husket å sette tilbake alle strømpluggene? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Prøve å resette bios etter skjermkortbytte? Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Har prøvd å sette inn det gamle kortet har også prøvd å kjøre uten noen skjermkort, resatte bios før jeg satt inn det nye. Gikk over alle ledningene Har ingen harddisk aktivitet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hovedkort er antakelig feilkilden, men det kan helles ikke utelukkes at det er psu som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 I denne rekkefølgen: PSU > Hovedkort > CPU Jeg mistenker de to sistnevnte. Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Da har jeg prøvd med en lånt psu som fungerte og resultatet ble til jeg må bestille nytt hovedkort og cpu, så da vart nesten helt ny pc alikavel. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå