Gå til innhold

Manpower: Sett spillingen din på CV-en

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok en 10-20 år til før jeg virkelig tørr. Har vurdert det sterkt og driter egentlig i hva folk synes om meg, men jeg vet at en del er forutintatte nok til at de får en viss assosiasjon om de ser gamer eller noe rundt spill. Trengs nok litt tid enda før de old-timerne der pensjonerer seg og går vekk fra rekrutteringsstillingene.

Jeg hadde dog ikke lagt for mye inn om  mine spillinteresser sådan, men fokusert på at jeg var leder for Europa-seksjonen av et globalt community på sikkert 10 000 da vi holdt på (Var mye større et par år før jeg ble leder) og gjorde jo faktisk masse der man får bruk for i en jobb (drev community, man management, "ansatte" mods til å være under meg, ansvarlig for å banne juksere og evt oppheve bans hvis de viste tegn til bedring osv. Mye som er directly relatable og translatable til jobb-/ansvars- og lederstillinger der. Måtte til og med in the name of fairness and justice, banne min beste venn som jukset som faen :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja gaming finnes ikke utenom taktikk-online-FPS-skytespill. Hva med min lange erfaring med hentai-JRPGs? Eller Baldur's Gate? 

Kanskje jeg skal nevne at jeg sitter i utallige timer og trykker på 3 knapper, drikker brus og spiser pottis mens jeg raider i WoW? Det gir meg nok ENORME fordeler i en jobbsituasjon.

På intervju: "Nei altså når jeg gamer sitter jeg for det meste i undikken og ser på halvnakne japanske tegna damer som vil ha sex med meg"

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Begrepet spilling er jo alt fra "casual-konsoll-med-kompisa" til pro scenene for FPS og MOBA. Så har en de som er involvert i modsutvikling (mest aktuelt for oss som stort sett bare spiller indie spill) til som lager egne hjemme cocpits for (fly)simulatorer.

... så å bare liste opp hvilke spill en spiller virker noe tynt.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Blir nok en 10-20 år til før jeg virkelig tørr. Har vurdert det sterkt og driter egentlig i hva folk synes om meg, men jeg vet at en del er forutintatte nok til at de får en viss assosiasjon om de ser gamer eller noe rundt spill. Trengs nok litt tid enda før de old-timerne der pensjonerer seg og går vekk fra rekrutteringsstillingene.

Jeg hadde dog ikke lagt for mye inn om  mine spillinteresser sådan, men fokusert på at jeg var leder for Europa-seksjonen av et globalt community på sikkert 10 000 da vi holdt på (Var mye større et par år før jeg ble leder) og gjorde jo faktisk masse der man får bruk for i en jobb (drev community, man management, "ansatte" mods til å være under meg, ansvarlig for å banne juksere og evt oppheve bans hvis de viste tegn til bedring osv. Mye som er directly relatable og translatable til jobb-/ansvars- og lederstillinger der. Måtte til og med in the name of fairness and justice, banne min beste venn som jukset som faen :p

Kjenner jeg hadde vært veldig skeptisk til å ansette "gamere" dersom skriveferdighetene dine er representative.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg hadde vært veldig skeptisk til å ansette "gamere" dersom skriveferdighetene dine er representative.

Så hyggelig. Regner med du sikter til blandingen av norsk og engelsk. Alle mine norsklærere er dog grovt uenig med deg angående mine skriveferdigheter. Man tilpasser så klart uttryksform og -stil til formålet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja for ALLE spiller jo BARE teambaserte shooter FPS spill og sitter og snakker taktikk på headset mens de spiller med vennene sine...Det er den eneste gamingen som fins.

Lov å bruke logikk. 

Er mange spill hvor man trenger gode egenskaper for å nå høyt, som også kan taes i bruk under jobbsammenheng. 

Generasjonen som nå tar over sjefsjobber o.l. har jo spilt spill de også, og vil automatisk se potensiale der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...