Svein-Erik Hole Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Vi trapper opp dekningen av elbiler.Velkommen til TU Elektrisk: Vår nye nettside for elbiler Lenke til kommentar
Nils Brunvoll Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Som det teknisk gravende media TU bør være synes jeg dere låser dere med å kalle dere TU elektrisk - dette bør være en teknologinøytral, grønn side som omhandler alle retninger innen grøn mobilitet i veibasert mobilitet. Mye spennende vil se fremover - og jeg forventer ved en satsing at dere nå kommer dere bort fra populismeartikklene som tildels har preget også TU. TU logoen bør forplikte på substans og innhold - vi må få mer teknisk vinkling inn. Ellers blir det for mye VG... Ser i spenning frem til den proklamerte nysatsingen i TU - Lykke til ! 1 Lenke til kommentar
Svein-Erik Hole Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Som det teknisk gravende media TU bør være synes jeg dere låser dere med å kalle dere TU elektrisk - dette bør være en teknologinøytral, grønn side som omhandler alle retninger innen grøn mobilitet i veibasert mobilitet. Mye spennende vil se fremover - og jeg forventer ved en satsing at dere nå kommer dere bort fra populismeartikklene som tildels har preget også TU. TU logoen bør forplikte på substans og innhold - vi må få mer teknisk vinkling inn. Ellers blir det for mye VG... Ser i spenning frem til den proklamerte nysatsingen i TU - Lykke til ! Hei, Nils! TU er teknologinøytrale, og vil dekke alle typer for grønn mobilitet. Men akkurat denne siden er forbehold elbiler og relatert innhold, med forbrukerrettede vinklinger, fordi markedet vokser så kjapt at det oppstår et enormt informasjonsbehov. Resten av det du etterspør vil du finne andre steder på tu.no. Mvh Svein-Erik Hole Redaktør 2 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Flott! Det blir et fint alternativ til Broom. Der er det lite om det tekniske, men alt for mange i kommentarfeltet som skriver det samme på hver eneste artikkel om hvor dårlig elbil med samme begrunnelse... man kan ikke kjøre Lindesnes-Kirkesnes med henger på en lading, og lading er dessuten på kull-strøm. 2 Lenke til kommentar
Nils Brunvoll Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Som det teknisk gravende media TU bør være synes jeg dere låser dere med å kalle dere TU elektrisk - dette bør være en teknologinøytral, grønn side som omhandler alle retninger innen grøn mobilitet i veibasert mobilitet. Mye spennende vil se fremover - og jeg forventer ved en satsing at dere nå kommer dere bort fra populismeartikklene som tildels har preget også TU. TU logoen bør forplikte på substans og innhold - vi må få mer teknisk vinkling inn. Ellers blir det for mye VG... Ser i spenning frem til den proklamerte nysatsingen i TU - Lykke til ! Hei, Nils! TU er teknologinøytrale, og vil dekke alle typer for grønn mobilitet. Men akkurat denne siden er forbehold elbiler og relatert innhold, med forbrukerrettede vinklinger, fordi markedet vokser så kjapt at det oppstår et enormt informasjonsbehov. Resten av det du etterspør vil du finne andre steder på tu.no. Mvh Svein-Erik Hole Redaktør Svein-Erik, det er det det faktisk ikke gjør - er redd det du skisserer her blir "nok en" el-bil site med det samme innholdet som alle andre. "Bruktbil testen" er et godt eksempel på det. Jeg håper at TU kan bli mer TEKNISK ukeblad enn det endringene de siste årene indikerer, og jeg tror at det området som TU har potensialet for å merke seg ut på er den tekniske siden av informasjonsbehovet. For å bruke artikkelen over som eksempel så savner jeg informasjon om hva som faktisk slites / må skiftes ut / vedlikeholdskostnader / osv mellom de forskjellige. Dere har med litt om lading / standarder og litt verifisering av det - resten er helt vanlig VG test... For å si det slik - har et års prøveabb på +, og opplevelsen så langt har ikke gitt meg en opplevelse som gjør at det blir forlenget. Nils Kristian Lenke til kommentar
Svein-Erik Hole Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Som det teknisk gravende media TU bør være synes jeg dere låser dere med å kalle dere TU elektrisk - dette bør være en teknologinøytral, grønn side som omhandler alle retninger innen grøn mobilitet i veibasert mobilitet. Mye spennende vil se fremover - og jeg forventer ved en satsing at dere nå kommer dere bort fra populismeartikklene som tildels har preget også TU. TU logoen bør forplikte på substans og innhold - vi må få mer teknisk vinkling inn. Ellers blir det for mye VG... Ser i spenning frem til den proklamerte nysatsingen i TU - Lykke til ! Hei, Nils! TU er teknologinøytrale, og vil dekke alle typer for grønn mobilitet. Men akkurat denne siden er forbehold elbiler og relatert innhold, med forbrukerrettede vinklinger, fordi markedet vokser så kjapt at det oppstår et enormt informasjonsbehov. Resten av det du etterspør vil du finne andre steder på tu.no. Mvh Svein-Erik Hole Redaktør Svein-Erik, det er det det faktisk ikke gjør - er redd det du skisserer her blir "nok en" el-bil site med det samme innholdet som alle andre. "Bruktbil testen" er et godt eksempel på det.Jeg håper at TU kan bli mer TEKNISK ukeblad enn det endringene de siste årene indikerer, og jeg tror at det området som TU har potensialet for å merke seg ut på er den tekniske siden av informasjonsbehovet. For å bruke artikkelen over som eksempel så savner jeg informasjon om hva som faktisk slites / må skiftes ut / vedlikeholdskostnader / osv mellom de forskjellige. Dere har med litt om lading / standarder og litt verifisering av det - resten er helt vanlig VG test... For å si det slik - har et års prøveabb på +, og opplevelsen så langt har ikke gitt meg en opplevelse som gjør at det blir forlenget. Nils Kristian Hei igjen, vi tilstreber å ha teknisk dybde på det meste vi produserer, og noen ganger går vi veldig langt i den retningen, i artikler som denne: https://www.tu.no/artikler/slik-fungerer-elbil-motoren/276288 Om du innimellom opplever at noe mangler, beklager jeg det. Men den store forskjellen på TU Elektrisk og resten av tu.no er at vi her retter oss mot forbrukermarkedet, som er bredere og mer fragmentert enn den faglig tunge målgruppa som ellers leser oss. Målet er å være dyp og teknisk nok for teknologer, men forståelig for alle. En viktig del av TUs oppdrag er å bidra til å øke teknologiforståelsen i samfunnet. Lenke til kommentar
kmlund Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Du glemte punktet om at rekkevidden halveres når det er 25 kuldegrader... :-) Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Som det teknisk gravende media TU bør være synes jeg dere låser dere med å kalle dere TU elektrisk - dette bør være en teknologinøytral, grønn side som omhandler alle retninger innen grøn mobilitet i veibasert mobilitet. Mye spennende vil se fremover - og jeg forventer ved en satsing at dere nå kommer dere bort fra populismeartikklene som tildels har preget også TU. TU logoen bør forplikte på substans og innhold - vi må få mer teknisk vinkling inn. Ellers blir det for mye VG... Ser i spenning frem til den proklamerte nysatsingen i TU - Lykke til ! Hvilke retninger innen grønn mobilitet er det som er relevante da? Hydrogen er for eksempel dødt allerede. Det finnes ingen reelle alternativer til ren batteridrift. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Du glemte punktet om at rekkevidden halveres når det er 25 kuldegrader... :-) Det er vanlig rundt i det meste av Norge? Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hvilke retninger innen grønn mobilitet er det som er relevante da? Hydrogen er for eksempel dødt allerede. Det finnes ingen reelle alternativer til ren batteridrift. Jeg tror du kanskje har misforstått. Grønn mobilitet er ikke bare personbiltransport. Og selv om hydrogen er dødt til personbilen, så er den slettes ikke død til annen bruk. F.eks fly, skip, lastebiler osv osv osv osv. Det er jo en del tilfeller der hvor man kan kombinere de to for å få redundans, eller for å korte ned på "ladetid" og det kan være verdt den ekstra kostnaden å for å redusere liggetiden. Og det finnes jo også andre "grønne" kilder. Biogass. bio-diesel osv Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Disse andre "grønne" kildene har vel også vist seg å være blindveier, i likhet med hydrogen. Jo mer tiden går, desto mindre relevant blir hydrogen. Også til annet enn personbiler. 1 Lenke til kommentar
Thor Simonsen Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hydrogen er framtiden!! et firma i Notodden Har allerede får milliard kontrakter fra USA Canada og Asia til og bygge hydrogen stasjoner og bygger ny hydrogen fabrikk til millioner av kr så det nå alt begynner så ta det med ro folkens elbil blir borte etter VÆRT garantert. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hydrogen er framtiden!! et firma i Notodden Har allerede får milliard kontrakter fra USA Canada og Asia til og bygge hydrogen stasjoner og bygger ny hydrogen fabrikk til millioner av kr så det nå alt begynner så ta det med ro folkens elbil blir borte etter VÆRT garantert. Jepp, derfor de nettopp la ned store deler av hydrogenstasjonene her til lands.. de tjener ikke penger. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå