G Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Denne er mer i det seriøse hjørnet. Her utnytter en "ideell" organisasjon svake og nedkjørte pasienter og pårørende: https://www.vg.no/nyheter/i/Rxry1d/penger-for-rusbehandling-havnet-paa-kontoen-til-styremedlem Jeg synes sånt er for ille, så derfor poster jeg det når jeg kom over det så flere får vite om det. Grimstad-mannen forteller at han var nedkjørt på amfetamin, piller og heroin da moren møtte en av Stiftelsen Ordets bøsseinnsamlere utenfor et kjøpesenter i Grimstad i januar 2009.– De kom i prat, og mamma ble fortalt at stiftelsen hadde et rehabiliteringssenter i Bergen som kunne ta imot meg på dagen. Jeg ble veldig glad for å få tilbud om plass. På denne tiden var jeg mentalt og fysisk ødelagt, og desperat etter å få hjelp, sier han. – Jeg trodde jeg skulle til Bergen for å bli avruset. I stedet ble jeg revet ut av sengen tidlig neste morgen for å stå utenfor en butikk i Oslo og samle inn penger. Det var et stort sjokk å plutselig havne i en campingvogn med tre fremmede menn. På denne tiden veide jeg han bare 51 kilo, sier han.– Jeg var i veldig dårlig forfatning. Jeg gråter fortsatt når jeg ser bildene av meg selv fra denne perioden.Han sier han samlet inn penger i Oslo-området i flere uker, sammen med de to andre som bodde i campingvognen, før turen gikk videre til Bergen. Heller ikke der var det noe som lignet på rusbehandling, sier han.– Det var kun ett fokus, og det var å samle inn mest mulig penger. Det var det alt handlet om.les ogsåDannevig sier han ble lovet 25 prosent av bøsseinntektene i lønn, etter at den månedlige «husleien» på 4500 kroner var trukket fra. Men betaling fikk han aldri, sier han.– Jeg fikk aldri en krone. Jeg hadde aldri penger mens jeg var der. Beklager at artikkelen er så gammel som i fra februar. Vet at det gjerne kan komme til å kommenteres. Unnskylding: Har ikke lest nettaviser på ei stund. Endret 31. august 2018 av G 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Åja; vi har en ganske så stor "elendighetsindustri" i samfunnet som ser store penger og dollartegn i andres nød og elendighet. Reelt idealistiske organisasjoner skal man lete lenge etter. Endret 31. august 2018 av Morromann 2 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 «Den enes død, den andres brød.» 2 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Det er alltid folk som skor seg på andres elendighet. Jeg vet ikke helt hva som er verst, de som vet de skor seg, eller de som tror de gjør godt, men gjør ondt. Denne stiftelsen er vel kanskje eksempel på det første, mens lidelsespromotøren Mor Teresa er eksempel på det andre. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå