Mkay24 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 God kveld. Skulle formatere pc'en pga salg noe det er lenge siden jeg har gjort. Jeg gikk på innstillinger å valgte formater. Nå har pc'en stått på 10% I 4timer uten å komme noe vei. Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre nå! Er det trygt å ta strøm kabelen ut? Å hvilken måte burde jeg formatere på nå? Via en USB vil det være det letteste? Takk for svar Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Du sier "formatere pc'en", Jeg regner med at du formaterer en eller annen disk på den PC-en. Fortell oss litt om hvordan disken er inndelt i logiske enheter (C:, D: etc.). Kanskje du formaterer den delen av disken hvor operativsystemet ligger? Her er det mange spennende muligheter. Endret 30. august 2018 av LangtGjesp Lenke til kommentar
Mkay24 Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Jeg valgte å formatere alle diskene på pc'en! Antar den ikke formater :c disken siden jeg valgte dette inne fra settings. Det ville jo blitt vannsklig. Hadde ikke noe valg som jeg kan huske fra tidligere Windows hvor jeg huket av de ulike diskene. Hadde kun valg om å formatere alle disker noe jeg gikk for! Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Høres rart ut. Du nevner "Via en USB"- hvis du har mulighet til å formatere fra en minnepinne, er dette antagelig det beste, særlig hvis du da har mulighet til å ta én disk av gangen. Hvilken versjon av Windows snakker vi om? Forhåpentlig dukker det opp andre hjelpere som skjønner mer enn meg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Jeg valgte å formatere alle diskene på pc'en! Antar den ikke formater :c disken siden jeg valgte dette inne fra settings. Det ville jo blitt vannsklig. Hadde ikke noe valg som jeg kan huske fra tidligere Windows hvor jeg huket av de ulike diskene. Hadde kun valg om å formatere alle disker noe jeg gikk for! Kunne du forklare nærmere hvor i "settings" du valgte å formatere? Valg av 'alle disker' er ukjent for meg. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 (endret) Det er vel tilbakestille pc en bør benytte før salg. https://support.microsoft.com/nb-no/help/12415/windows-10-recovery-options Ellers så er det vel mulig å installere på nytt fra usb-minnepinne. Endret 1. september 2018 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå