AnonymDiskusjon Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Min datters eks er utrolig ufin på meldinger og lan sende 20-50 stygge meldinger på en dag. Hvordan håndterer man en slik person? Han er blid og hyggelig mot resten av familien, og har to humør på samme tid etter hvem han har kontakt med. De har barn sammen, og barnet sier også at han ‘skriker og er skummel’. Barnet er veldig glad i han, men situasjonene oppstår når mor og han er sammen alene. Jeg er usikker på om jeg MÅ omgås denne personen.... eventuelt hvordan jeg håndterer dette, siden jeg vet hvordan han oppfører seg. Min datter er sliten og lei... Anonymous poster hash: 2fc87...2ee Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Ville sett på kontaktforbud om alt annet som ikke har med barna å gjøre, om det er mulig. Ellers er mitt beste råd å ignorere de ufine meldingene. Lat som om de ikke er der. Hvis hun må svare så svar så uinteressert som mulig (kalles å grey rock - https://lovefraud.com/the-gray-rock-method-of-dealing-with-psychopaths/ - er en metode for å handskes med slike mennesker). Endret 30. august 2018 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Hva er "stygge" meldinger? Er de truende, fornærmende eller/og noe annet? Uansett, hvis det faktisk er snakk om 20-50 meldinger per dag så er det åpenbart trakassering og personforfølgelse. Da fremgår det av straffelovens § 390 a at "Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år." Med andre ord: snakk med politiet. Endret 30. august 2018 av Belfaborac 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Ville sett på kontaktforbud om alt annet som ikke har med barna å gjøre, om det er mulig. Ellers er mitt beste råd å ignorere de ufine meldingene. Lat som om de ikke er der. Hvis hun må svare så svar så uinteressert som mulig (kalles å grey rock - https://lovefraud.com/the-gray-rock-method-of-dealing-with-psychopaths/ - er en metode for å handskes med slike mennesker). Anonymous poster hash: 2fc87...2ee Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Det hjelper lite ikke å svare. Det popper inn nye meldinger. Eller han begynner å ringe selv om han vet at hun er på jobb som kundebehandler og ikke kan ta private telefonsamtaler. Og ihvertfall ikke fra en ubehøvlet mann.... Anonymous poster hash: 2fc87...2ee Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Hva er "stygge" meldinger? Er de truende, fornærmende eller/og noe annet? Uansett, hvis det faktisk er snakk om 20-50 meldinger per dag så er det åpenbart trakassering og personforfølgelse. Da fremgår det av straffelovens § 390 a at "Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år." Med andre ord: snakk med politiet. Anonymous poster hash: 2fc87...2ee Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Stygge meldinger som: ‘jævla hore, fitte, orker ikke det stygge trynet ditt, vil aldri se deg mer, ikke kontakt meg, du vet jeg elsker deg, du har ødelagt livet mitt, etter jeg traff deg er livet mitt et helvete, det er din skyld om jeg ikke orker mer.... osv, osv.. Svarer hun ikke fortsetter det. Og svarer hun Ok, eller jaja, fortsetter det. En time eller to i slengen. Det har vært slutt i over et år, og han truer med å ‘fjerne’ vedkommende om hun får ny kjæreste. Han følger med på hennes insta-konto, om om en han synes kan være konkurrent liker et bilde der er også helvete løs. Anonymous poster hash: 2fc87...2ee Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Akkurat ja. Da har du/dere mer enn tilstrekkelig grunn og materiale til å gå til politiet. 3 Lenke til kommentar
Sjimpansen Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Når han får svar som "ok" og "jaja" kan det motivere til å fortsette fordi han får respons. Jeg ville skrevet en siste melding til han hvor du saklig skriver at du ikke ønsker noe form for kontakt med han og at du ikke kommer til å svare på flere meldinger. Videre ville jeg skrevet at dersom han på noe som helst måte tar kontakt med deg igjen, vil du anmelde han til politiet fordi du opplever meldingene som trakkasering. Ved å skrive en slik sms har du gitt han en reel mulighet til å forstå alvoret i situasjonen og konsekvensene av hva som skjer dersom han fortsetter. Dersom han ikke gir seg, svarer du ikke, men går til politiet og viser de meldingene. Du kan selvsagt anmelde han uten å skrive melding først dersom du ønsker at han skal bli stilt til ansvar for handlingene sine, men det vil medføre en del styr og psykisk belastning for deg i form av avhør osv. 3 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 I hvilken grad har denne personen omsorg for barnet? Ville sted på det minst like mye som et eventuelt besøksforbud. er det en eller annen form for fordeling må man samarbeide på en eller annen måte med vedkommende. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 I min mening er det kontraproduktivt å informere noen om at du vurderer å anmelde et mønster til høyere instans. Personen vil kanskje skifte taktikk til noe som er vanskeligere å dokumentere. Informer tydelig om å slutte og ta vare på dokumentasjon. Sørg for å la så mye som mulig av dialog foregå skriftlig å unngå muntlige konfrontasjoner for å lettere kunne dokumentere historikken dersom dere føler at det vil bli nødvendig. 3 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Overlever "dokumentasjonen" på meldingene hans til hans foreldre.. Kanskje de kan snakke noe vett i han. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Gå til politiet. Du kan for eksempel få et besøksforbud. Det er viktig å ta vare på alt av kommunikasjon. Trusler er spesielt alvorlige. Endret 3. september 2018 av hekomo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå