fjarle Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Gigantiske OLED-skjermer og ny TV-teknologi.SNIKTITT: LG 8K OLED og Micro-LED Slik vil LG at TV-fremtiden din skal være Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 85-90 tommer til prisen av en god 65" i dag og jeg er all in. Hvis microledpaneler blir bra får jeg fint plass til 140-150". Det hadde vært digg. Men jeg nekter å bruke mer enn 30 lapper på en TV. 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mulig å produsere microled tver i normal størrelse, når Apple allerede er i ferd med å produsere klokker med microled skjerm? 1 Lenke til kommentar
P-okken Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mulig å produsere microled tver i normal størrelse, når Apple allerede er i ferd med å produsere klokker med microled skjerm? Ironisk innlegg antar jeg. 2 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hvorfor alle "må" ha så stor tv som mulig er for meg en gåte, jeg prøvde å finne en mellom ting av 40 tommer og 55 men det er helt umulig så jeg gikk for LG 55 Oled som er i største laget men men finner ikke noe annet, hvorfor folk helst vil ha 100 tommer er rart ! Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 8K? Har vanskeligheter nok med å finne 4k innhold...4K bluray er dyrt og utvalget er lite.Er vel bare Xbox One som støtter 4K bluray.TV dekoderen (Altibox) støtter 4k, men hvilken kanal sender det? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hvorfor alle "må" ha så stor tv som mulig er for meg en gåte, jeg prøvde å finne en mellom ting av 40 tommer og 55 men det er helt umulig så jeg gikk for LG 55 Oled som er i største laget men men finner ikke noe annet, hvorfor folk helst vil ha 100 tommer er rart ! Jo større, jo bedre. Om man bor i en liten hybel så kan jeg skjønne at man ikke har plass. Men i et hus eller en normal leilighet så er det ikke noe problem å finne en vegg der man kan henge opp en stor TV. Min TV-vegg har plass til TVer på opp mot 300 tommer og jeg tar gledelig inn en slik TV om det skulle bli normen etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Finner de en fin måte å sette sammen 4 stk 55" skjermer med i prinsipp usynlig skjøt - så er jeg klar! Blir ikke det 110" 8k? Eller tenker jeg feil.. Perfekt hjemmekino size i hvertfall Lenke til kommentar
Iki Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hvorfor alle "må" ha så stor tv som mulig er for meg en gåte, jeg prøvde å finne en mellom ting av 40 tommer og 55 men det er helt umulig så jeg gikk for LG 55 Oled som er i største laget men men finner ikke noe annet, hvorfor folk helst vil ha 100 tommer er rart ! Grunnen er at høyere oppløsning trenger større skjermer for å gi mening. Om du har en 50" tv med 1080p skjerm, så vil du få like klart blide med en 100" 4k skjerm. Problemet er at du ikke vil ha et tv som fyller for stor del av synsfeltet ditt, da du bare taper informasjon, så når tv blir for klart for den distansen du sitter på, da blir det et problem. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Hvorfor alle "må" ha så stor tv som mulig er for meg en gåte, jeg prøvde å finne en mellom ting av 40 tommer og 55 men det er helt umulig så jeg gikk for LG 55 Oled som er i største laget men men finner ikke noe annet, hvorfor folk helst vil ha 100 tommer er rart !Jeg har en gammel 46-tommer stående og støve, vil du bytte Men fra spøk til alvor, stort er flott. Så lenge bildet er skarpt så er det bedre å sitte på første rad i kinosalen enn å sitte på bakerste. Grunnen er at høyere oppløsning trenger større skjermer for å gi mening. Om du har en 50" tv med 1080p skjerm, så vil du få like klart blide med en 100" 4k skjerm. Problemet er at du ikke vil ha et tv som fyller for stor del av synsfeltet ditt, da du bare taper informasjon, så når tv blir for klart for den distansen du sitter på, da blir det et problem. Hvorfor er det et problem? Er det ikke deilig for innlevelsen å kunne snu litt på hodet og se et skarpt bilde i alle retninger? Jeg skulle gjerne hatt høyoppløst 360-360-graders skjerm om det var mulig. Endret 31. august 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 8K? Har vanskeligheter nok med å finne 4k innhold... 4K bluray er dyrt og utvalget er lite. Er vel bare Xbox One som støtter 4K bluray. TV dekoderen (Altibox) støtter 4k, men hvilken kanal sender det? Viasat sender noen sportssendinger i 4K tror jeg. Bl.a. Formel 1. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Micro-LED ble vist frem for snart 1 år siden. Men bra LG også hiver seg på. Da kan der endelig komme LED-TVer utenom OLED Det som markedsføres som LED-TV idag er ren løgn.. Det er jo bare LCD panel med LED edge eller bak BELYSNING. Direkte løgn å kalle det LED-TV. 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 (endret) Ironisk innlegg antar jeg. Nei. Jeg forstår det sånn at de sliter med å få microLED pikslene små nok for at det kan brukes på normale tvstørrelser (50-70"). Men Apple har altså klart å skape så små microLED piksler at de kan brukes i smartklokker? Endret 1. september 2018 av Allostasis Lenke til kommentar
Iki Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Ironisk innlegg antar jeg.Nei. Jeg forstår det sånn at de sliter med å få microLED pikslene små nok for at det kan brukes på normale tvstørrelser (50-70"). Men Apple har altså klart å skape så små microLED piksler at de kan brukes i smartklokker? Nå trenger en tv (4k) 8,3 millioner piksler. Mens smart klokken trenger 92.500 piksler. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Disse kan også overvinne begrensningene i lysstyrke som OLED-skjermer tradisjonelt har hatt. Ikke om EU har noe de skulle sagt nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå