Torpedobjørn Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Hei. Har nylig kjøpt en god gammal sierra for ett par tusen. Man får det man betaler for, og da er det selvsagt litt å gjøre. Bensinpumpa får ikke strøm så nå er den bare koblet på lysa for å se om den er i livet, noe den er. Er det noen som veit hvor relet til bensinpumpa er? Er det den gulet under hanskerommet med en sikring på? Også går den litt høyt på tomgang, men ikke så ille om jeg kobler ut tomgangsregulatoren. Er det da tomgangsregulatoren som er gåen? Må jeg kjøre med den tilkoblet? Siste er clutchen som er dead. Når jeg henta den så kunne jeg starte den på gira. Men nå går ikke det heller. Er det fordi clutchen er helt borte, eller har kassa tatt totalt kvelden? Kjennes nesten ut som den går i gir når motoren ikke går. Men skjer ingen verdens ting om jeg drar den på startern bortover.. Noen som har noen svar på i hvertfall noe av det her? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Heisann!Vil annbefale at du leser og spør litt på Ford Club Norway sitt forum. Der mesteparten av medlemmene enten har eid eller eier flere Sierra. http://www.fordclubnorway.no/forum/ Selv hadde jeg en 92 Doch 4x4 før som jeg fortsatt savner noe innmari. Utrolig morsom bil. Om girkassen er gåen så får du nokk enkelt tak i en ny. Heldigvis utrolig enkelt å skru på disse. Havarerte motoren på min sierra og fikk tak i en ny en bare noen dager senere via ford forumet. Endret 31. august 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Takk for svar. Der kan jeg sjekke litt ja ? Ja, virker som en artig bil. Fikk kjørt den litt før alt forsvant av gir og clutch, sprekeste 120hk jeg har kjørt. Jada, ser det ligger masse girkasser og div ute på nettet. Så burde ikke være noe problem sånn sett. Clutchen må bytte uansett, så hadde vært ålreit om jeg slapp å skru på plass girkassa etter clutchbytte for å finne ut at kassa har gått også.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Husker ikke i farta hvor pumpereléet sitter.Tomgangsstepperen kan sitte fast eller ha defekt returfjær, da vil den gjerne ruse seg opp - Få tak i en ny. Defekt clutch kan gi reaksjonene du beskriver. Kan selvsagt ikke garantere at kassa ikke er defekt, men min har holdt årevis med missbruk og er par hakk høyre motoreffekt enn standard.Edit: Jeg har T9-kasse, du har MT75, men det skal ikke være noe svakere enn T9. Endret 31. august 2018 av Leo_ Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Stemmer. Ja, syns i grunn det er snodig om girkassa skal ta kvelden sånn uten noen forvarsling. Eneste som får meg til å tro det er girkassa også, er at man ikke får den i gir i det heletatt. Men kan vel være fordi clutchen er helt vekk? Ikke veit jeg.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Du får bevega girstanga, men greier ikke å få lagt inn gir? Eller skjer det ikke noe når du slipper ut clutchen etter å ha lagt inn gir? Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Tja, vanskelig å forklare. Men det er akkurat som om den går i gir, men bilen flytter seg ikke verken med eller uten clutch. Om jeg setter den i 1 gir, og prøver å starte den. Sæ starter den som om den skulle vært i fri. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Høres ut som rast clutch. Du får til å legge inn førstegir uten å holde inne clutchen mens motoren går, men det er tregere enn med motoren av? Det er i alle fall klassisk rast clutch, men det trenger ikke være forskjell på om motoren er av eller på. Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Ja, riktig. Clutchen var jo i bunn og grunn filler da jeg henta den, men da gikk den i hvertfall når man dytta den i gir. Men nå er det ingen verdens ting av verken gir eller clutch. Syns det er rart om det er kassa som sagt, så holder en knapp på at det er clutchen som er helt borte. Clutchsett er i hvertfalll bestilt, så får vi se da ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Pumpa vil forresten ikke gå om "kollisjonsbryteren" har blitt aktivert. På min bil var den under reservehjulet i bagasjerommet, men tror noen har den med fotbrønnen på passasjersiden fremme. Burde sjekke den og eventuelt resette den. Kan aktiveres av for heftig bass eller en hard dunk. Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Såpass ja. Visste ikke at det var såpass hightech. Mener pumpa er bak, og kan se ut som det har vært anlegg i den med tanke på at de har trekt strømkabler bakover. Så det får jeg sjekke ut ja Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Ikke akkurat hightec er en kule som gir strøm til pumpen, og ved ett dunk spretter kulen ut og bensinpumpen mister strøm for å forhindre eventuell brann i en kollisjon. Men tilbakestilles enkelt. Endret 31. august 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Torpedobjørn Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Haha, neia. Men ikke dårlig de fant på sånn på en kjedelig sierra i 1990. Men takk for svar, får sjekke litt i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå