Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford sierra 2.0i


Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig kjøpt en god gammal sierra for ett par tusen. Man får det man betaler for, og da er det selvsagt litt å gjøre.

 

Bensinpumpa får ikke strøm så nå er den bare koblet på lysa for å se om den er i livet, noe den er. Er det noen som veit hvor relet til bensinpumpa er? Er det den gulet under hanskerommet med en sikring på?

 

Også går den litt høyt på tomgang, men ikke så ille om jeg kobler ut tomgangsregulatoren. Er det da tomgangsregulatoren som er gåen? Må jeg kjøre med den tilkoblet?

 

Siste er clutchen som er dead. Når jeg henta den så kunne jeg starte den på gira. Men nå går ikke det heller. Er det fordi clutchen er helt borte, eller har kassa tatt totalt kvelden? Kjennes nesten ut som den går i gir når motoren ikke går. Men skjer ingen verdens ting om jeg drar den på startern bortover..

 

Noen som har noen svar på i hvertfall noe av det her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!
Vil annbefale at du leser og spør litt på Ford Club Norway sitt forum.

Der mesteparten av medlemmene enten har eid eller eier flere Sierra.

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/

 

Selv hadde jeg en 92 Doch 4x4 før som jeg fortsatt savner noe innmari. Utrolig morsom bil.

 

Om girkassen er gåen så får du nokk enkelt tak i en ny. Heldigvis utrolig enkelt å skru på disse.

Havarerte motoren på min sierra og fikk tak i en ny en bare noen dager senere via ford forumet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Takk for svar. Der kan jeg sjekke litt ja ?

 

Ja, virker som en artig bil. Fikk kjørt den litt før alt forsvant av gir og clutch, sprekeste 120hk jeg har kjørt.

 

Jada, ser det ligger masse girkasser og div ute på nettet. Så burde ikke være noe problem sånn sett. Clutchen må bytte uansett, så hadde vært ålreit om jeg slapp å skru på plass girkassa etter clutchbytte for å finne ut at kassa har gått også..

Lenke til kommentar

Husker ikke i farta hvor pumpereléet sitter.

Tomgangsstepperen kan sitte fast eller ha defekt returfjær, da vil den gjerne ruse seg opp - Få tak i en ny. 

Defekt clutch kan gi reaksjonene du beskriver. Kan selvsagt ikke garantere at kassa ikke er defekt, men min har holdt årevis med missbruk og er par hakk høyre motoreffekt enn standard.

Edit: Jeg har T9-kasse, du har MT75, men det skal ikke være noe svakere enn T9.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Høres ut som rast clutch. Du får til å legge inn førstegir uten å holde inne clutchen mens motoren går, men det er tregere enn med motoren av? Det er i alle fall klassisk rast clutch, men det trenger ikke være forskjell på om motoren er av eller på.

Lenke til kommentar

Ja, riktig. Clutchen var jo i bunn og grunn filler da jeg henta den, men da gikk den i hvertfall når man dytta den i gir. Men nå er det ingen verdens ting av verken gir eller clutch. Syns det er rart om det er kassa som sagt, så holder en knapp på at det er clutchen som er helt borte. Clutchsett er i hvertfalll bestilt, så får vi se da ?

Lenke til kommentar

Pumpa vil forresten ikke gå om "kollisjonsbryteren" har blitt aktivert. På min bil var den under reservehjulet i bagasjerommet, men tror noen har den med fotbrønnen på passasjersiden fremme.

 

Burde sjekke den og eventuelt resette den. Kan aktiveres av for heftig bass eller en hard dunk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...