Janvik Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Med Ice SIM i LineageOS (KLTE) så kunne jeg se hvilken operatør jeg var koblet til. Mulig å få til noe tilsvarende i en nyere stock Galaxy/Note mobil? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Installer «Network Cell Info» så har du full kontroll. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Installer «Network Cell Info» så har du full kontroll. Ingenting annet som "funker"? LOS lot meg jo søke og skifte mellom Telia/Ice manuelt. På stock Samsung så står det bare ice.net samme hvilken operatør jeg er koblet til :S Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Usikker på om du kan låse telefonen til et gitt nett. Sånn som ICE SIM er konfigurert fra operatør vil tlf henge på,ICE der de har dekning, og kjøre data/SMS over ICEs nett. Ved taletrafikk vil tlf hoppe over til Telia, og tilbake til ICE når du legger på. Vet ikke om det er mulig å låse tlf til bare Telia. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Usikker på om du kan låse telefonen til et gitt nett. Sånn som ICE SIM er konfigurert fra operatør vil tlf henge på,ICE der de har dekning, og kjøre data/SMS over ICEs nett. Ved taletrafikk vil tlf hoppe over til Telia, og tilbake til ICE når du legger på. Vet ikke om det er mulig å låse tlf til bare Telia. Mener å huske jeg kunne låse mobilen på Telia eller Ice med LOS ja. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Tom Bäcker forsøkte seg på det der i vinter-vår. Han kunne opplyse at det er vanskelig om ikkebumulig å låse telefonen til telia eller ice. Jeg tror han forsøkte å låse telefonen til ice ifølge tråd på forumet her. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Det lønner seg ikke å låse telefonen. De gangene jeg har prøvd å låse ICE sim til Telia, ved å velge nett manuelt, har jeg hoppet over til ICE etter noen minutter. Hvis du likevel får til å låse må du være klar over dette: Hvis du låser til ICE, kan du miste dekningen noen (flere, mange) steder, og du får ikke ringt samtaler. Det siste sagt med forbehold om at du har en telefon som støtter VOLTE hos ICE. Hvis du låser til Telia tror jeg (med alle forbehold) at du ikke kommer på 4G-nettet deres. Jeg får ICE sim til uka og kan prøve å teste dette. Endret 31. august 2018 av beladinka Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Det lønner seg ikke å låse telefonen. De gangene jeg har prøvd å låse ICE sim til Telia, ved å velge nett manuelt, har jeg hoppet over til ICE etter noen minutter. Hvis du likevel får til å låse må du være klar over dette: Hvis du låser til ICE, kan du miste dekningen noen (flere, mange) steder, og du får ikke ringt samtaler. Det siste sagt med forbehold om at du har en telefon som støtter VOLTE hos ICE. Hvis du låser til Telia tror jeg (med alle forbehold) at du ikke kommer på 4G-nettet deres. Jeg får ICE sim til uka og kan prøve å teste dette. Kan sikkert flashe LOS og teste litt på en plass med dekning fra begge to i morgen. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Inn med LOS og vips så står det ice / Telia Lenke til kommentar
mandela Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Dette, PLMN tror jeg det heter, er forresten noe ice selv kan styre via sim-toolkit. Har hørt at noen ice SIM-kort viser "ice+" når telefonen er på ice nett og "ice" når den roamer hos Telia, kanskje de tester ut ny "branding"? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 3G eller 4G? 4G her ja. Kun Telia som har dekning her da. (Og Telenor såklart) Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Dette, PLMN tror jeg det heter, er forresten noe ice selv kan styre via sim-toolkit. Har hørt at noen ice SIM-kort viser "ice+" når telefonen er på ice nett og "ice" når den roamer hos Telia, kanskje de tester ut ny "branding"? Ikke noe jeg kan endre på egen hånd? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 (endret) Manuelt søk 1: Signalstyrke Telia: Speedtest Ice: Manuelt søk 2: Signalstyrke Ice: Speedtest Telia: Auto = ice der mulig: Endret 1. september 2018 av Vanstalk Lenke til kommentar
LTSuren Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Hei! I Ice SIM (SIM-innstillingene i menyen) kan du velge NRA 2.20 og hvordan SIM-kortet skal "trigge" fra ene til det andre nettet. SoR eller LOC. LOC (nå kan jeg ikke mye om dette) vil jeg anta er at man skal "roame" lokalt, derfor velge hjemmenettverket fremfor andre nettverk. Da vil sim-kortet (mobilen) velge ice sitt eget nett når du kjører triggeren (Return trigger). Ellers er Network Cell Info en veldig bra app. 1 Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 Hei! I Ice SIM (SIM-innstillingene i menyen) kan du velge NRA 2.20 og hvordan SIM-kortet skal "trigge" fra ene til det andre nettet. SoR eller LOC. LOC (nå kan jeg ikke mye om dette) vil jeg anta er at man skal "roame" lokalt, derfor velge hjemmenettverket fremfor andre nettverk. Da vil sim-kortet (mobilen) velge ice sitt eget nett når du kjører triggeren (Return trigger). Ellers er Network Cell Info en veldig bra app. Finner ikke Lenke til kommentar
LTSuren Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 (endret) Om du klikker deg inn på oversikten over alle appene dine, vil du finne SIM-appen. Et simkort med tannhjul på. Klikk deg inn der. Så klikker du på meny-punktet på bildet jeg har lagt ved. Endret 13. oktober 2018 av LTSuren Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 13. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2018 Om du klikker deg inn på oversikten over alle appene dine, vil du finne SIM-appen. Et simkort med tannhjul på. Klikk deg inn der. Så klikker du på meny-punktet på bildet jeg har lagt ved. Iknow, de tingene der mangler fra mitt SIM. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Bestilte data-sim til fjøla og fant instillingene jeg mangler på hovedsim Lenke til kommentar
sondreisaksen Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 Hei. Jeg kom borti disse innstillingene ved et uhell, og lurer egentlig ganske enkelt på hva som er standard innstillingene. Hadde satt pris på om noen kunne fortelle meg det. Vil bare stille alt inn til sånn som det var før jeg kom borti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå