saltpastill Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Skjermen min driver å stiller seg tilbake til 60hz hver gang. Mer spesifikt så går den automatisk tilbake til 1080p, 1920 x 1080(Maskinvaretilpasset) under Ultra HD, HD, SD. Og her er 60hz maks. Jeg prøver å endre til 1920x1080 under PC, hvor jeg kan sette til 144hz, men den går automatisk tilbake etter et par sekunder. Noen som har en ide til hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Hvilken skjerm og er den tilkoblet med hdmi eller displayport? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Så vidt jeg vet, så støtter HDMI kun 60 Hz, vil du ha høyere frekvens må du nok bruke DP eller Dual-Link DVI. I teorien støtter HMDI 2.0 120 Hz, men det er jo ikke alle skjermer som kommer med HDMI 2.0. Lenke til kommentar
saltpastill Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 BenQ 24" 3D LED XL2420Z Bruker displayport. Problemet fikser seg når jeg restarter maskinen, da funker 144hz. Er bare utrolig frustrerende å måtte restarte maskinen hver gang dette problemet oppstår, vil bli kvitt det for godt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg fant dette om den skjermen: "Note that at 60Hz the Nvidia control panel reverts to using an ‘Ultra HD, HD, SD’ resolution designed for an HDTV when using DisplayPort. It produces a very washed out image and eats away at contrast and is exactly what we observed on the Dell U2414H. This is completely nonsensical as HDTVs don’t use DisplayPort but it’s how Nvidia (mis)handles things at the moment. AMD users can happily use DisplayPort or DVI and get a similar image at any refresh rate on either connection. Note that the HDMI connection is only designed to be used at 60Hz and is really for connecting non-PC devices on this monitor." Test av skejrmen hos PC Monitors. Står under Calibration et stykke ned på siden. Lenke til kommentar
saltpastill Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Får prøve å gå til innkjøp av en DVI-D da, takk for hjelpen Lenke til kommentar
saltpastill Skrevet 28. september 2018 Forfatter Del Skrevet 28. september 2018 Har nå skaffet en DVI Dual Link, går fortsatt tilbake til 144hz. Noen tips til hva jeg kan gjøre, før jeg eventuelt kaster den ut vinduet? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Har nå skaffet en DVI Dual Link, går fortsatt tilbake til 144hz. Noen tips til hva jeg kan gjøre, før jeg eventuelt kaster den ut vinduet? Tilbake til 144hz er jo godt nok da Lenke til kommentar
saltpastill Skrevet 29. september 2018 Forfatter Del Skrevet 29. september 2018 Mente 60hz. Fant en måte slik at den er 60hz i windows, og 144hz når jeg spiller CS, så det funker logenlunde. Men skal jo ikke være slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå