AwK Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Hei! Til våren er jeg ferdig med bacheloren min i økonomi og administrasjon. Er interessert i programmering/informatikk. Noen som vet om jeg kan (og hvordan) ta eks to år med noe relevant til det, å sy det sammen med bacheloren min for å få en master? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Hvis du tenker å ta to år med "random" informatikkfag for å få en master, så er nok svaret på det et klart NEI. Du kan derimot bygge ut bacheloren din med diverse informatikkfag for å kvalifisere til en master i informatikk, men det vil nok ta minimum 1.5 år før du kan begynne på en master, avhengig av dine forutsetninger. Eks på UiO må du ha 80 studiepoeng med informatikk på et visst nivå, for å være kvalifisert til opptak. https://www.uio.no/studier/program/informatikk-programmering-master/studieretninger/programvare/opptak/index.html Lenke til kommentar
yrn Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Jeg begynte på informatikk-studiet denne høsten, etter jeg ikke kom inn på Øk.ad ved NHH. Jeg har nå valgt å ta en del ekstra fag, slik at jeg stiller med to bachelorer om 4 år, for så å ta master i øk.ad. Hvis du ønsker å kombinere disse to, slik som meg, vil jeg anbefale deg å begynne på informatikk først. Her på NTNU har vi veldig mye valgfag, og når jeg tar ett fag eller to utenom studiet per semester er det ingen problem å få to grader på fire år. Lenke til kommentar
IceImp Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Ved UiB er det krav om minst 90 studiepoeng for bachelor nummer 2 (https://www.uib.no/svf/39694/bachelorgrad-nummer). Dvs 1,5 år/3 semestre. Varierer med hvilket studium du velger. Tok selv et som krevde 120 ekstra studiepoeng, på grunn av de obligatoriske fagene på studieplanen. Har du allerede en bachelorgrad slipper du også ex.phil. selv om du ikke har ex. phil. fra før. Eksempelvis om du har gått på høgskole. Du kan da bruke tilsvarende studiepoeng på andre fag innen programmering. Vil du ha en jobb innen IT, er dette en solid mulighet du kan vurdere - og jeg er sikker på at andre universiteter har lignende opplegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå