Redaksjonen. Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Kan bestilles om en måned: Vespa blir elektrisk Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) 100 km rekkevidde? Det var temmelig stusselige greier. Ikke det at folk som kjører moped kjører så voldsomt mye lengre enn det, men dette var skuffende når det er snakk om en moped til 35 000,- kroner. Da kan det ikke være store batteriet det er snakk om. Edit: Det er dessuten temmelig betegnende at på bildet av skjermen så står det 70% rest, men bare 60 km restrekkevidde... selv om det sikkert er fordi mopeden har stått på lenge uten at hjulene har rullet.... men det er jo litt dårlig reklame... Endret 30. august 2018 av Tor C 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Så venter vi bare på en elektrisk bolig-snøfreser. Der holder det med 1km./30 min. driftstid. Men helst ikke til 35 000,- 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Noe sier meg at denne vil slå an mye bedre enn Harley Davidsons kommende elektriske motorsykkel. Få, om noen, potensielle eiere vil savne vespaens irriterende surrelyd, men for en Harley er jo brølet halve poenget om ikke mer. Endret 30. august 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Kan nok påpekes å være litt for dyrt med hensyn på hva Kina har produsert en stund i varierende kvalitet, men selv Vessla Scooteren som TEK testet for ikke så lenge siden koster bortimot halvparten, dog med omtrent halvparten av batterikapasiteten til denne fra Vespa. Om ikke annet, takkes det personlig ja til alle produkter som er med på å fullstendig parkere alle 2-takt kjøretøy. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg regner litt: 2 kW kontinuerlig effekt er nok til å holde 45 km/t i bakker med opp til 13% stigning* 4 kW toppeffekt er nok til å akselerere 0-45 km/t på 2,34 sekunder* * (minus litt for luftmotstand, rullemotstand mm) Dette er jo faktisk ganske sprekt. 4 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Så venter vi bare på en elektrisk bolig-snøfreser. Der holder det med 1km./30 min. driftstid. Men helst ikke til 35 000,- Finnes alt: https://www.tu.no/artikler/276450 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Finnes alt: https://www.tu.no/artikler/276450 Den har hjul og ikke belte, kun ett trinns utkast, ikke 2 eller 3 som skikkelige fresere har. Batteriet med stusselige 0,18 kWh koster hele 1949 kr. Det er drøyt 10 000 kr/kWh, eller bortimot 10 ganger så høyt som markedsprisen på battericeller. Det er påtagende elendig konkurranse og innovasjonstakt på slike. Da sitter jeg fint på gjerdet en stund til. Jeg kjøper heller ikke en Citroen 2CV merket som 2018-modell til 100 000 kr. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Finnes alt: https://www.tu.no/artikler/276450Den har hjul og ikke belte, kun ett trinns utkast, ikke 2 eller 3 som skikkelige fresere har. Batteriet med stusselige 0,18 kWh koster hele 1949 kr. Det er drøyt 10 000 kr/kWh, eller bortimot 10 ganger så høyt som markedsprisen på battericeller. Det er påtagende elendig konkurranse og innovasjonstakt på slike. Da sitter jeg fint på gjerdet en stund til. Jeg kjøper heller ikke en Citroen 2CV merket som 2018-modell til 100 000 kr. Er bare å finne seg en startmotor og et blybatterier, for å konvertere om et gammelt drog av en snøfreser.To plankebiter, litt streng og epoxy lim for å feste reimhjulet. Vips...., 0,5 kWh og godt utkast. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Virker absolutt ikke så gale. Og prisen ikke heller , i forhold til en bensindrevet. Men den er vel for en oppkjørsel/liten gårdsplass. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Elektrisk lettmotorsykkel hadde vært noe. Dersom man fint kan holde farten i 60 soner, så kan den brukes til jobbpendling. Mopedene, med sine 45km/t, blir litt smått. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Folk som kjører Vespa bruker det mest til lokal og bykjøring. Det er ikke snakk om å legge ut på E18 med en liten vespa. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Jeg har elektrisk mellomtung motorsykkel. Anbefales på det sterkeste. Stabil, lydløs, pålitelig og billig i drift. Omtrent ingenting vedlikehold. Lader i vanlig stikkontakt. Nyere modeller har også hurtiglading. 3 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Den har hjul og ikke belte, kun ett trinns utkast, ikke 2 eller 3 som skikkelige fresere har. Batteriet med stusselige 0,18 kWh koster hele 1949 kr. Det er drøyt 10 000 kr/kWh, eller bortimot 10 ganger så høyt som markedsprisen på battericeller. Det er påtagende elendig konkurranse og innovasjonstakt på slike. Da sitter jeg fint på gjerdet en stund til. Jeg kjøper heller ikke en Citroen 2CV merket som 2018-modell til 100 000 kr. Spesifikasjonen var "en elektrisk bolig-snøfreser med 1km./30 min. driftstid, men helst ikke til 35 000,-" ikke "En snøfreser som Simen1 liker". Det gjør at du kan mislike freseren så mye du vil, men det endrer ikke det faktum at den finnes og er i henhold til spesifikasjon. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Jeg regner litt: 2 kW kontinuerlig effekt er nok til å holde 45 km/t i bakker med opp til 13% stigning* 4 kW toppeffekt er nok til å akselerere 0-45 km/t på 2,34 sekunder* * (minus litt for luftmotstand, rullemotstand mm) Dette er jo faktisk ganske sprekt. Denne bør greit kunne holde toppfarten eller veldig nært der selv i litt bratte bakker, og det får man jo ikke med en vanlig scooter. Men 45 km/h er fremdeles for lavt til å holde følge med normalfarten selv i 50-sonen, som man må forvente at disse vil kjøre mye i. 65 km/h for moped, 130 km/h eller ingen grense oppad for lett MC. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Reelt 50 eller 60 km/t for moped hadde fjernet mye irritasjon og forbikjøringer så den må jeg si meg enig i. Gjerne kombinert med forbud mot å kjøre i 70-soner og høyere. Elsykkel kunne godt ha fått motorkraft opp til 30 km/t så de kan følge trafikken i 30-soner i oppoverbakke der det ikke finnes sykkelvei. Ellers så synes jeg det burde bli lagt ned forbud mot sykling på gangveg og veibane der det finnes dedikerte sykkelveier nært og parallelt med veibane og gangveg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå