Roskov Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 lurer på om der er mus på kottet mitt..hvor mye skade kan mus gjøre på en maskin som står i et kott en stund ? greier de gnage av store kabler ? ooh mus bare elsker kevlar armeringa i enkelte fiberkabler så vær forsiktig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 De kalles ikke gnagere for ingenting. Kabler tygger de i stykker som smør. Og støy blir de vel vandt til etterhvert. hehe. Får begrave kablene i rottegift eller noe. Legge de i metallrør kanskje. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 legg mange 230 volts kabler ved maskina, og ha de på ein annen sikring enn den du har maskina på, så om de skulle gnage, så er det verst for dei. Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 stekt mus, nam nam sitter her med familiens(min) internett pc. hører den ikke (så lenge ikke kenwood'en vokner (True72X)) har enermax whisper strømforsyning duron 1,6 som er åpnet(altså ikke noe duron lenger ) swiftec kjøler med papst 19db vifte 5200 opm disker og boksen(gammel packard bell) er støydempet til de grader. nå sitter jeg her og lurer på åsen jeg skal få skjermen (forefront 19") til holde kjeft med pipingen går meg på nervene Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 nå sitter jeg her og lurer på åsen jeg skal få skjermen(forefront 19") til holde kjeft med pipingen går meg på nervene Bruk lim på spolene. Obs: Men IKKE prøv på no sånt om du ikke vet hva du gjør. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 ekke sikkert du merker no særlig til denne varmen om rommet ikke er godt nok isolert,det vil da bare bli et effekt tap og det i seg selv(på tross av 200watt varme) greier ikke å gjøre store forskjellen.. Jeg bor på et ganske gammelt hus, og rommet mitt er ikke direkte godt isolert.. Men i januar i år var det noen minusgrader ute, og med pcen som eneste varmekilde på rommet mitt var det ca 10-12 grader på rommet mitt. Det var en dag jeg ikke hadde sovet hjemme, men kom hjem på formiddagen, så kroppsvarmen hadde ikke varmet opp noe av lufta. Det eneste ventilen på rommet mitt er kun en smal en i overkarmen til vinduet, og døra mi sitter ganske tett i dørkarmen. Klart det er et effekt-'tap' om du sitter i et trekkfullt rom, men egentlig har du jo allerede 'brukt' strømmen til pcen, så det at det faktisk er varme som du kan bruke som oppvarming, ser jeg bare på som en positiv bonus. For hvem kjøper en pc for å ha noe å varme seg på? det at du sparer 700kr i året på å la pc'n stå på din side,blir jo litt feil å si,da du sparer mer strøm på å la pc'n være avslått f.eks spesiellt om natta(eller på et annet gunstig tidspunkt)..si du sover 8 timer om natta da...da blir det følgende: 0,200 kW * 8 timer * 365 dager * 0,40 kr =233,6kr(det pc'en vil koste i drift) sparer du extra i året på å slå av pc'en et par timer.. Hvis jeg ikke har på pcen om natta, når skal jeg ellers laste ned greier for å utnytte 2Mbit-linjen min? Dessuten er det særdeles lite fristende å stå opp når det er <10 grader på rommet, det skal jeg love deg! Da er det veldig lett å velge mellom å stå opp til forelesning kl 0815 og å sove videre.. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 EN GOD IDE: Istedet for å trekke alle ledningene igjennom vegggen hvis en har vannkjøling, så kan en bare kjøpe extra lange slander å legge radiator og pumpe på andre siden av veggen mens pcen og alt utstyret er på din side! no shit sherlock Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Faren med å ha den stående der er jo all den fukten som vanligvis befinner deg i en rå kjeller. Tro meg, jeg har opplevd at ting ruster inne i maskinen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå