Gå til innhold

Forslag til de som vil ha et støyfritt soverom

sokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

stekt mus, nam nam :p

sitter her med familiens(min) internett pc.

hører den ikke :ermm:

(så lenge ikke kenwood'en vokner :scared: (True72X))

har enermax whisper strømforsyning

duron 1,6 som er åpnet(altså ikke noe duron lenger :D )

swiftec kjøler med papst 19db vifte

5200 opm disker

og boksen(gammel packard bell) er støydempet til de grader.

nå sitter jeg her og lurer på åsen jeg skal få skjermen

(forefront 19") til holde kjeft med pipingen

går meg på nervene :angry:

Lenke til kommentar
ekke sikkert du merker no særlig til denne varmen om rommet ikke er godt nok isolert,det vil da bare bli et effekt tap og det i seg selv(på tross av 200watt varme) greier ikke å gjøre store forskjellen..

Jeg bor på et ganske gammelt hus, og rommet mitt er ikke direkte godt isolert.. Men i januar i år var det noen minusgrader ute, og med pcen som eneste varmekilde på rommet mitt var det ca 10-12 grader på rommet mitt. Det var en dag jeg ikke hadde sovet hjemme, men kom hjem på formiddagen, så kroppsvarmen hadde ikke varmet opp noe av lufta. Det eneste ventilen på rommet mitt er kun en smal en i overkarmen til vinduet, og døra mi sitter ganske tett i dørkarmen.

Klart det er et effekt-'tap' om du sitter i et trekkfullt rom, men egentlig har du jo allerede 'brukt' strømmen til pcen, så det at det faktisk er varme som du kan bruke som oppvarming, ser jeg bare på som en positiv bonus. For hvem kjøper en pc for å ha noe å varme seg på? :D

det at du sparer 700kr i året på å la pc'n stå på din side,blir jo litt feil å si,da du sparer mer strøm på å la pc'n være avslått f.eks spesiellt om natta(eller på et annet gunstig tidspunkt)..si du sover 8 timer om natta da...da blir det følgende:

0,200 kW * 8 timer * 365 dager * 0,40 kr =233,6kr(det pc'en vil koste i drift) sparer du extra i året på å slå av pc'en et par timer..

Hvis jeg ikke har på pcen om natta, når skal jeg ellers laste ned greier for å utnytte 2Mbit-linjen min? Dessuten er det særdeles lite fristende å stå opp når det er <10 grader på rommet, det skal jeg love deg! Da er det veldig lett å velge mellom å stå opp til forelesning kl 0815 og å sove videre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...