Gjest [email protected] Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Der Sætre nyter stor respekt, kommer Brekke til kort, skriver TUs Jan M. Moberg.Brekke vil aldri kunne bli den trygge og respekterte toppsjefen i Telenor, slik Sætre er for Equinor Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg synes denne artikkelen går litt for mye på person. Det er litt for mye private synserier fra Moberg, som sikkert gjerne kan være riktige, i og for seg, men som, fra en redaktørhånd, burde ha vært pakket inn i et språk med en litt tydligere profesjonell distanse til subjektet. 3 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Tvert imot så synes jeg det er en god og velskrevet artikkel. Det er bare å analysere kroppsspråk og ansikter på de to lederne, så skjønner du at artikkelforfatteren har sitt på det tørre. En Brekke-klassiker til glede for nye lesere: https://www.digi.no/artikler/vi-skal-bli-et-verdensledende-digitalt-fyrtarn/320528 2 Lenke til kommentar
Penguin Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Klassisk karakterdrap. Ulekkert. Jeg får frysninger. La meg prøve: "Det er (tilsynelatende) mulig at personkarakteristikkene av begge to er sanne. Det er (tilsynelatende) også mulig at journalisten (,innskutt, negativt ladet bisetning,) er del av en (tilsynelatende) plantet drittpakke. Det er selvsagt også *mulig* at journalisten er uvitende om sin deltagelse i en potensielt styrt kampanje." Og så skulle jeg hatt et lengre avsnitt om en sak der journalisten er tatt med buksa ned på knærne i en eller annen sak. Tar for gitt at det finnes *noe*. :-) La det være klart: Jeg har ikke forutsetninger til å evaluere Brekke og Svendsen i den ene eller andre rollen. Men jeg kan lese. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Ikke spør meg hva dette har med telco å gjøre: https://kampanje.com/archive/2014/04/telenor-med-hemmelig-mote-satsing/ Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Klassisk karakterdrap. Ulekkert. Jeg får frysninger. La meg prøve: "Det er (tilsynelatende) mulig at personkarakteristikkene av begge to er sanne. Det er (tilsynelatende) også mulig at journalisten (,innskutt, negativt ladet bisetning,) er del av en (tilsynelatende) plantet drittpakke. Det er selvsagt også *mulig* at journalisten er uvitende om sin deltagelse i en potensielt styrt kampanje." Og så skulle jeg hatt et lengre avsnitt om en sak der journalisten er tatt med buksa ned på knærne i en eller annen sak. Tar for gitt at det finnes *noe*. :-) La det være klart: Jeg har ikke forutsetninger til å evaluere Brekke og Svendsen i den ene eller andre rollen. Men jeg kan lese. Å snakke om karakterdrap på en fyr i en posisjon som Sigve Brekke har, og som har løyet om egen bakgrunn blir bare komisk. Fyren har helt tydelig vist seg som uredelig, og blir vurdert deretter. 4 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Klassisk karakterdrap. Ulekkert. Jeg får frysninger. Jeg har ikke forutsetninger til å evaluere Brekke og Svendsen i den ene eller andre rollen. Men jeg kan lese. Og bare for et par dager siden så var det Schjøtt-Pedersen som fikk gjennomgå. Moberg karakteriserte ham som en "erkekonservativ gamlis-ekstremist" som omgir seg med "kumpaner". Ny redaksjonell linje? Blir litt for useriøst for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P0LhtEd81A Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg synes det er helt utilgivelig av Berit Svendsen å kjøre kampanjen hun gjør i pressen. Ingen lar seg lure av dette, og hadde jeg vært Brekke hadde hun fått sparken på dagen. Makan til illojalitet. Det er grenser for hvor langt man kan dra kvinne-kortet. Hadde en mann gjort dette, ville han vært ute av selskapet for lenge siden. 1 Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg synes det er helt utilgivelig av Berit Svendsen å kjøre kampanjen hun gjør i pressen. Ingen lar seg lure av dette, og hadde jeg vært Brekke hadde hun fått sparken på dagen. Makan til illojalitet. Det er grenser for hvor langt man kan dra kvinne-kortet. Hadde en mann gjort dette, ville han vært ute av selskapet for lenge siden. Stakkars Sigve Brekke. Tygg heller litt på det Dagens Næringsliv spør om i dag "For Telenors aksjonærer er det ett fett om Berit Svendsen jobber i Oslo, Bangkok eller Mogadishu. Hvor det er blitt av 100 milliarder kroner, derimot ..." I tilfelle du ikke har fått det med deg, så er det ikke Berit Svendsen som har rota bort milliardene... 3 Lenke til kommentar
Olaus Trøgheim Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Kanskje noen burde få snøret i bånn hos de ansatte i Telenor Norge om hvorfor de er så glade for at Svendsen holder ut? Og hun leverer altså sterke resultater år etter år mens Brekke leverer elendig. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P0LhtEd81A Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Kanskje noen burde få snøret i bånn hos de ansatte i Telenor Norge om hvorfor de er så glade for at Svendsen holder ut? Og hun leverer altså sterke resultater år etter år mens Brekke leverer elendig. Telenor har i alle år melket det norske markedet og brukt pengene på å satse internasjonalt. Og lykkes, det er fantastisk. At de fremdeles klarer å melke markedet og blant annet får 788 mill i bot er ingen prestasjon synes jeg. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Telenor har i alle år melket det norske markedet og brukt pengene på å satse internasjonalt. Og lykkes, det er fantastisk. At de fremdeles klarer å melke markedet og blant annet får 788 mill i bot er ingen prestasjon synes jeg. https://www.dn.no/nyheter/2017/02/23/0454/Telekom/telenors-kostbare-india-mareritt-over Hva som er faktum innen Telenor mht lederutskiftinger generelt og Svendensensaken spesielt vet nok hverken jeg eller du. Men det som er ganske åpenbart for de fleste er at Brekke har et alvorlig omdømmeproblem som er ganske bredspektret og omfatter både store tap, redelighet (CV), relativt sterke korrupsjonsassossiasjoner og lederstil. Sett utenfra - KUN ut fra mediadekningen - får jeg INNTRYKK AV at alle skiftene inkludert evt forsøk på å skvise ut Svendsen er utført i den hensikt å styrke Brekkes posisjon/maktbase. En ledergruppe er ikke der for å polstre sjefen, men for å besørge gode resultater for bedriften. Og det har Svendsen levert. Telenor har aldri vært noen fløtepus, det gjelder både i markedet, ovenfor egne kunder og internt. Det går langt tilbake, til før Telenor ble dannet. Her er en liten epistel om Tormod hermansen fra 2001: https://www.nrk.no/okonomi/-hermansen-en-belastning-for-telenor-1.543446 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P0LhtEd81A Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Telenor har i alle år melket det norske markedet og brukt pengene på å satse internasjonalt. Og lykkes, det er fantastisk. At de fremdeles klarer å melke markedet og blant annet får 788 mill i bot er ingen prestasjon synes jeg. https://www.dn.no/nyheter/2017/02/23/0454/Telekom/telenors-kostbare-india-mareritt-over Hva som er faktum innen Telenor mht lederutskiftinger generelt og Svendensensaken spesielt vet nok hverken jeg eller du. Men det som er ganske åpenbart for de fleste er at Brekke har et alvorlig omdømmeproblem som er ganske bredspektret og omfatter både store tap, redelighet (CV), relativt sterke korrupsjonsassossiasjoner og lederstil. Sett utenfra - KUN ut fra mediadekningen - får jeg INNTRYKK AV at alle skiftene inkludert evt forsøk på å skvise ut Svendsen er utført i den hensikt å styrke Brekkes posisjon/maktbase. En ledergruppe er ikke der for å polstre sjefen, men for å besørge gode resultater for bedriften. Og det har Svendsen levert. Telenor har aldri vært noen fløtepus, det gjelder både i markedet, ovenfor egne kunder og internt. Det går langt tilbake, til før Telenor ble dannet. Her er en liten epistel om Tormod hermansen fra 2001: https://www.nrk.no/okonomi/-hermansen-en-belastning-for-telenor-1.543446 Tja, dette er et lederTEAM. Om en person ikke fungerer godt nok etter sjefens mening, er det hans plikt å fjerne denne. Men det virker som om Berit Svendsen er en politisk spiller, og ikke en del av lederteamet. Det har sikkert vært korrupsjon i Asia. Om noen i styret trodde de skulle kunne gå inn i India, Myanmar, Thailand, Ungarn og Russland uten å betale noen bør de definitivt funnet seg en annen jobb. 2 Lenke til kommentar
Gjest [email protected] Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Klassisk karakterdrap. Ulekkert. Jeg får frysninger. La meg prøve: "Det er (tilsynelatende) mulig at personkarakteristikkene av begge to er sanne. Det er (tilsynelatende) også mulig at journalisten (,innskutt, negativt ladet bisetning,) er del av en (tilsynelatende) plantet drittpakke. Det er selvsagt også *mulig* at journalisten er uvitende om sin deltagelse i en potensielt styrt kampanje." Og så skulle jeg hatt et lengre avsnitt om en sak der journalisten er tatt med buksa ned på knærne i en eller annen sak. Tar for gitt at det finnes *noe*. :-) La det være klart: Jeg har ikke forutsetninger til å evaluere Brekke og Svendsen i den ene eller andre rollen. Men jeg kan lese. Tja. Jeg synes det er drøyt å kalle det karakterdrap. CV-juks er ikke en bagatell i min verden. vh Jan M M Lenke til kommentar
Gjest [email protected] Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Klassisk karakterdrap. Ulekkert. Jeg får frysninger. Jeg har ikke forutsetninger til å evaluere Brekke og Svendsen i den ene eller andre rollen. Men jeg kan lese. Og bare for et par dager siden så var det Schjøtt-Pedersen som fikk gjennomgå. Moberg karakteriserte ham som en "erkekonservativ gamlis-ekstremist" som omgir seg med "kumpaner". Ny redaksjonell linje? Blir litt for useriøst for meg. Hei, Jeg setter pris på direkte tilbakemeldinger. Tar de alltid med i vurderinger videre. Men jeg står, samtidig, for både omtaler og karakteristikker. De med mest ressurser i disse debattene må regne med å bli analysert. Om ikke min analyse matcher din, så får vi leve med å være uenige. vh Jan M M Lenke til kommentar
Gjest [email protected] Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Telenor har i alle år melket det norske markedet og brukt pengene på å satse internasjonalt. Og lykkes, det er fantastisk. At de fremdeles klarer å melke markedet og blant annet får 788 mill i bot er ingen prestasjon synes jeg. https://www.dn.no/nyheter/2017/02/23/0454/Telekom/telenors-kostbare-india-mareritt-over Hva som er faktum innen Telenor mht lederutskiftinger generelt og Svendensensaken spesielt vet nok hverken jeg eller du. Men det som er ganske åpenbart for de fleste er at Brekke har et alvorlig omdømmeproblem som er ganske bredspektret og omfatter både store tap, redelighet (CV), relativt sterke korrupsjonsassossiasjoner og lederstil. Sett utenfra - KUN ut fra mediadekningen - får jeg INNTRYKK AV at alle skiftene inkludert evt forsøk på å skvise ut Svendsen er utført i den hensikt å styrke Brekkes posisjon/maktbase. En ledergruppe er ikke der for å polstre sjefen, men for å besørge gode resultater for bedriften. Og det har Svendsen levert. Telenor har aldri vært noen fløtepus, det gjelder både i markedet, ovenfor egne kunder og internt. Det går langt tilbake, til før Telenor ble dannet. Her er en liten epistel om Tormod hermansen fra 2001: https://www.nrk.no/okonomi/-hermansen-en-belastning-for-telenor-1.543446 Hei, Tormod Hermansen mottok for to år siden hedersprisen i Norwegian Tech Award. Han var da for syk til å komme selv, og sendte sin datter. Jeg har selv jobbet for Tormod Hermansen. Vi har mye å takke ham for - mannen som gjorde om et Televerk til Telenor. vh Jan M M Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hei, Tormod Hermansen mottok for to år siden hedersprisen i Norwegian Tech Award. Han var da for syk til å komme selv, og sendte sin datter. Jeg har selv jobbet for Tormod Hermansen. Vi har mye å takke ham for - mannen som gjorde om et Televerk til Telenor. vh Jan M M Dette synes jeg er en i overkant underlig kommentar. Hederspris, sykdom (god bedring) og at du har jobbet for (og ikke med?) Hermansen er helt irrelevant. Tormod Hermansen var omstridt og slett ingen fløtepus. Jeg brukte en helt tilfeldig artikkel (neppe vanskelig å finne flere) som eksempel på at Telenor ikke har en spesielt fredelig historie - ingen grunn til å hvitmale. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hei, Jeg setter pris på direkte tilbakemeldinger. Tar de alltid med i vurderinger videre. Men jeg står, samtidig, for både omtaler og karakteristikker. De med mest ressurser i disse debattene må regne med å bli analysert. Om ikke min analyse matcher din, så får vi leve med å være uenige. vh Jan M M Hei, det går ikke på analysen. Det går på under beltestedet personkarakteristikker. Og de dem rettes mot er personer som virker veldig enkle å ta. Evt. analyse blir borte i det som mest minner om klassisk mobbing. Lenke til kommentar
Penguin Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Klassisk karakterdrap. Ulekkert. Jeg får frysninger. Jeg har ikke forutsetninger til å evaluere Brekke og Svendsen i den ene eller andre rollen. Men jeg kan lese. Og bare for et par dager siden så var det Schjøtt-Pedersen som fikk gjennomgå. Moberg karakteriserte ham som en "erkekonservativ gamlis-ekstremist" som omgir seg med "kumpaner". Ny redaksjonell linje? Blir litt for useriøst for meg. Hei,Jeg setter pris på direkte tilbakemeldinger. Tar de alltid med i vurderinger videre. Men jeg står, samtidig, for både omtaler og karakteristikker. De med mest ressurser i disse debattene må regne med å bli analysert. Om ikke min analyse matcher din, så får vi leve med å være uenige. vh Jan M M Analyse? De delene av teksten din som har spor av sammenligning eller analyse er krydret med forbehold av typen"synes å være" og "tilsynelatende" og ymse anekdoter som skal illustrere et poeng. Pluss et ubestridelig, negativt faktum som utbroderes litt til slutt, for å gi kredibilitet til resten av artikkelen. Sorry. Vil ikke drikke øl med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå