satanjapan Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Hei Trenger en router med 100 mbit ut mot internett. noen som vet om noen helst under 2000 kr men kan gå opp til 3000 kr http://www.cnet.com.tw/product/cwr800.htm noen som vet ka denne har? den skal helst være trådløs, som den over på komplett har de en asus router men har hørt rykter om at den bare klarer 27 mbit ut mot internett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl fant litt mer info om den Cnet routeren http://www.sybaritic.co.za/store/product_i...roducts_id=1149 Endret 16. desember 2003 av Dennis87 Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Vel, så lenge tilkoblinga er trådløs vil du aldri få 100Mbit da det kjappeste trådløsnettet tilgjengelig for massene i dag er på 54Mbps. Selvfølgelig kan du ta inn 100Mbit fra et fastnett rett i en switch (separat eller innebygd) og distribuere dataene trådløst via et aksesspunkt/en basestasjon. Vet ikke helt om det er dette du lurer på? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Vel, så lenge tilkoblinga er trådløs vil du aldri få 100Mbit da det kjappeste trådløsnettet tilgjengelig for massene i dag er på 54Mbps. Selvfølgelig kan du ta inn 100Mbit fra et fastnett rett i en switch (separat eller innebygd) og distribuere dataene trådløst via et aksesspunkt/en basestasjon. Vet ikke helt om det er dette du lurer på? vet at det trådløse bare er 54 men selve internett linjen er 100 mbit som skal deles via routeren til de som er koblet til den 4 portes switchen, så jeg lurer på om den porten som internett ledninga skal inn på støtter 100 mbit på den 3com routeren jeg har nå støtter denne bare 10 mbit jeg skal ikke koble denne internett lednigen til den innebygde switchen, Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 WAN Interface: One 10/100 Auto Sense Full/Half Duplex MDI/MDI-x RJ45 Switch Port og Ports Internet: One 10/100 RJ45 Port for Cable/DSL Modem Ser ikke verre ut. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 WAN Interface One 10/100 Auto Sense Full/Half Duplex MDI/MDI-x RJ45 Switch Port vill dette si at den støtter 100 mbit på internett port? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 WAN Interface: One 10/100 Auto Sense Full/Half Duplex MDI/MDI-x RJ45 Switch Port og Ports Internet: One 10/100 RJ45 Port for Cable/DSL Modem Ser ikke verre ut. ok ser ut til at den støtter det da Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Japp, men jeg ser også at den Asus-routeren du har linka til har samme egenskapene, både med 54Mbps trådløst og 10/100 Internett-tilkobling med mere. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Japp, men jeg ser også at den Asus-routeren du har linka til har samme egenskapene, både med 54Mbps trådløst og 10/100 Internett-tilkobling med mere. okey var den jeg var mest interisert i på http://www.barbara.no sto det at 27 mbit var max de fikk ut mot internett på asus routeren? Hentet fra barbara fra testen på asus router: Hastigheten enheten klarer ut mot internett er også imponerende. Fra lokalnettet mot internett har enheten en maks hastighet på 27 Mbps. Fra det trådløse mot internett faller hastigheten noe, men holder likevel en god hastighet på 18 Mbps. Endret 16. desember 2003 av Dennis87 Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Tviler på de ruterene du oppgir greier 100 Mbit ut til internet..... Men hvis du bestiller deg en og de yter 100Mbit så legg ut svar her på forumet.... Selv bruker jeg Pentium 120 Mhz med 64 Mb ram. Den kjører Coyote Linux ruter med 3Com 905 nettverkskort. Ruteren er på bare en diskett så jeg har revet ut harddisken så den er stille.... Men jeg greier bare en trafikk på 6 MB/s nedlasting og 4 MB/s opplasting (MegaByte ja.) Jeg satte inn mer ram i den etterhvert, og da steg ytelsen bra 3-4 MB til de 6 jeg har nå ...... Så jeg tror det må mer datakraft en det de ruterne du lister opp har....... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Tviler på de ruterene du oppgir greier 100 Mbit ut til internet.....Men hvis du bestiller deg en og de yter 100Mbit så legg ut svar her på forumet.... Selv bruker jeg Pentium 120 Mhz med 64 Mb ram. Den kjører Coyote Linux ruter med 3Com 905 nettverkskort. Ruteren er på bare en diskett så jeg har revet ut harddisken så den er stille.... Men jeg greier bare en trafikk på 6 MB/s nedlasting og 4 MB/s opplasting (MegaByte ja.) Jeg satte inn mer ram i den etterhvert, og da steg ytelsen bra 3-4 MB til de 6 jeg har nå ...... Så jeg tror det må mer datakraft en det de ruterne du lister opp har....... har en bærbar pc med 1.1 ghz celeron cpu og 128 mb ram og 2 100 mbit nettverks kort blir det bedre og bruke den som router da? men vil helst ha en av de routere som jeg har nevnt siden jeg skal ha trådløst også + at de ikke bråker like mye og hvis jeg sitter med ned bærbare på internett så klarer den ikke bruke mer en 1 mbit av internett linje mens min hoved pc klarer max hastighet hmm...? Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det er svært få soho routere som klarer en routing hastighet oppmot 100 Mbps. den raskeste jeg har testet er rundt 60-70 Mbps, med en D-Link DI-624+. Det er også vanskelig å måle i reell bruk da det ofte er pakker av forskjellig størrelse og trafikk fra flere forskjellige interne og offentlige IP adresser samtidig. Ovislink reklamerer for en router med 96 Mbps routing ytelse: WL5404. Har sett at itbutikken har ovislink utstyr. Om denne ytelsen stemmer vet jeg ikke, men de er en av få som reklamerer for det. Vi i barbara skal forøvrig prøve å fa tak i en slik enhet til testing etter nyttår. Hvis du har en 100 Mbps internett linje er det nok mulig med flere IP adresser også, så ikke se bort fra at du kan bare koble på en switch og et aksesspunkt. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Det er svært få soho routere som klarer en routing hastighet oppmot 100 Mbps. den raskeste jeg har testet er rundt 60-70 Mbps, med en D-Link DI-624+. Det er også vanskelig å måle i reell bruk da det ofte er pakker av forskjellig størrelse og trafikk fra flere forskjellige interne og offentlige IP adresser samtidig. Ovislink reklamerer for en router med 96 Mbps routing ytelse: WL5404. Har sett at itbutikken har ovislink utstyr. Om denne ytelsen stemmer vet jeg ikke, men de er en av få som reklamerer for det. Vi i barbara skal forøvrig prøve å fa tak i en slik enhet til testing etter nyttår. Hvis du har en 100 Mbps internett linje er det nok mulig med flere IP adresser også, så ikke se bort fra at du kan bare koble på en switch og et aksesspunkt. vet du hva den asus routeren klarte da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå