Klykken- Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg pendler 5 mil hver dag med vår BMW i3, og har absolutt ingen dårligere komfort i elbilen i forhold til det jeg var vant med fra eksosbilen vi hadde tidligere. Selv i 30-, som vi ofte opplever i januar/februar her i Trøndelag. Forvarmer bilen til samme tid hver morgen, og den står alltid på lading ved mulighet. BMW har ellers sørget for at man slipper å tenke på å "kun lade til 80%", da de har lagt inn marginene batteriets buffer for å forenkle hele greia. Etter såpass gode erfaringer med i3en, sett bort ifra noen barnesykdommer (early adopter) og et ræva forhandlerverksted i nordlige deler av trøndelag, byttet vi ut vår "langkjøringsbil", en Mazda CX-3, til en en Tesla model S før sommeren. Koster et par hundre tusinger mer enn Mazdaen vi hadde, men så er verditapet betraktelig lavere (inntil videre i alle fall), og driftskostnadene langt mindre. Samboer bruker hovedsaklig denne til og fra jobb (1 mil), og er strålende fornøyd enda. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Test av brukte elbiler Test av brukte elbiler: Dette får du for rundt 100.000 kronerVi testet fire biler og sammenlignet. Problemet med slike tester sier ikke noe om forventet kostnader over tid. Det må man ta med i regnestykke når man kjøper bil. Forsikringen er nok billig hvis man ikke er under 30 år. Veiavgifen er vel liten. så dyreste er nok verksted regningene. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Forsikringen er nok billig hvis man ikke er under 30 år. Er under 30 med forsikring som koster rett under 3100 årlig. 70% bonus, toppkasko, 0kr veiavgift. Kan ikke akkurat klage. Leaf 2016 Nordic 30kWh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå