Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er dollar på vei ned/opp?

IHaveADream

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vet ingenting om økonomi, og skal ha 7000 USD til en utenlandsreise (ikke USA, men et annet land som tar imot USD for det formålet jeg skal ha det til).

Spørsmålet er - bør jeg veksle nå for å få mest mulig for pengene eller bør jeg vente en måneds tid (det er den tiden jeg har før reisen) for å få mest mulig for pengene? Er det i det hele tatt mulig å si dette på forhånd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Regner med at du mener tollvesenet til det landet jeg skal reise til? Jeg må vel ikke deklarere noe overfor norske myndigheter på vei ut fra Norge?

Jeg spurte dessuten flyselskapet om det var tillatt med så mye cash, og der sa de at de ikke visste... Merkelig, synes jeg. De meg spørre ambassaden til landet, så da må jeg vel sende e-post til dem da.

Lenke til kommentar

Du må melde fra til norsk tollvesen også. Når det gjelder kursene, er det umulig å si, kjøp halvparten nå og halvparten rett før avreise, på den måten reduserer du risikoen.

Edit: Det siste forutsetter at det ikke er så altfor stor forskjell i gebyr mellom å veksle 7000 USD en gang og 3500 USD to ganger. Det kommer vel an på hvor du veksler.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Takk for svar! Regner med at du mener tollvesenet til det landet jeg skal reise til? Jeg må vel ikke deklarere noe overfor norske myndigheter på vei ut fra Norge?

Joda, med tollvesenet mener jeg i Norge. Hvordan det er i utlandet må du spørre gjeldende lands myndigheter om.

Grensen for når du må melde fra til tollvesenet er tilsvarende 25000,- NOK.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...