Tiguanhakon Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Har nylig fått en skranglelyd på min Tiguan. Høres ut som det kommer fra midten foran i bilen. Lyden høres ikke når bilen står stille og påvirkes ikke av turtall, bremsing, svinging eller ved å kjøre over dumper. Høres svakt fra 20 km/t og blir sterke jo raskere jeg kjører. Er nettop byttet klosser og skiver så kan utelukke dette. Mekonomen mener det er svinghjul, men synes det høres mer ut som et gåent lager. Noen som har erfart lignende? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Det er nesten garantert svinghjulet. Burde være en lett fiks. Edit: Koster rundt 5-6000 kr for nytt + jobb (kan gjøre selv hvis du har et sted å skru) Lenke til kommentar
Tiguanhakon Skrevet 29. august 2018 Forfatter Del Skrevet 29. august 2018 Ja så også på den. Lyden høres jo ikke når bilen står stille på tomgang som i videoen, men høres kun etter en hastighet på ca 20 km/t. Men du tror likevel det er svinghjulet? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Har Mekonomen hatt bilen inne og stilt diagnose mulig svinghjul? Da er det jo mulig det. Skranglelyd som varierer med hastighet kan være at felgene berører calippere. Har du fått nye dekk med ny avballansering? Lodd på felg kan subbe borti calippere. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Et annet stalltips (fra Ford) er et blikk som beskytter kingbolt for varme fra skiver. Dette kan subbe borti skive og lage lyd. Lenke til kommentar
Tiguanhakon Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Skal se etter. Skal jekke opp og ta en titt under i dag, kanskje jeg finner en litt «billigere» feil enn svinghjulet Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Sjekk også at ikke brenseskjold subber innpå bremseskive. Lenke til kommentar
Sira Skrevet 5. april 2020 Del Skrevet 5. april 2020 Hei jeg mener og ha den samme lyden i min Tiguan. Fant du feilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå