AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hei, Har de siste par mnd sporadisk følt en slags trykking i venstre bryst, noen ganger også strålesmerte fra samme sted. Dette skjer nesten utelukkende når jeg ligger i ro, og ikke etter eller under fysisk aktivitet. Engster meg litt for at jeg kan ha en hjertefeil eller at dette kan være en varsel om at et hjerteinfarkt er nært forestående. Forhåpentligvis er det bare angsten som spiller meg et puss, men synes likevel dette er greit å få sjekket. I går natt tenkte jeg veldig på hjertet mitt før jeg sovnet, og våknet da av at jeg følte at hjertet stoppet, men fikk roet meg ned veldig fort (ila. 15-20 sekunder). Har i dag gått helt symptomfri, men når kvelden nærmer seg nå kjenner jeg at det begynner å presse igjen. Får ikke fastlege hvor jeg bor før 1. september, og må evt. vente til da med å bestille meg en time. Lurer derfor på om dette er en grei sak å dra til legevakten med? Kvier meg litt, da jeg føler at dette ikke er noe akutt, men som har pågått i 2 mnd. Likevel syntes jeg det er veldig ekkelt å sitte her med angsten og samtidig ikke vite hva som potensielt kan være galt med meg. Flere år siden jeg sist tok blodprøver eller lignende, som kunne ha avdekket høyt blodtrykk, kolesterol eller lignende. Er for øvrig en frisk og ung mann på 22 år, så ett hjerteinfarkt skal jo ha relativt lav sannsynlighet for å inntreffe. Bør vel nevnes at jeg har brukt en god del snus gjennom de siste syv årene. Anonymous poster hash: 1e67d...470 Lenke til kommentar
Dr. Professor Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hei, Har de siste par mnd sporadisk følt en slags trykking i venstre bryst, noen ganger også strålesmerte fra samme sted. Dette skjer nesten utelukkende når jeg ligger i ro, og ikke etter eller under fysisk aktivitet. Engster meg litt for at jeg kan ha en hjertefeil eller at dette kan være en varsel om at et hjerteinfarkt er nært forestående. Forhåpentligvis er det bare angsten som spiller meg et puss, men synes likevel dette er greit å få sjekket. I går natt tenkte jeg veldig på hjertet mitt før jeg sovnet, og våknet da av at jeg følte at hjertet stoppet, men fikk roet meg ned veldig fort (ila. 15-20 sekunder). Har i dag gått helt symptomfri, men når kvelden nærmer seg nå kjenner jeg at det begynner å presse igjen. Får ikke fastlege hvor jeg bor før 1. september, og må evt. vente til da med å bestille meg en time. Lurer derfor på om dette er en grei sak å dra til legevakten med? Kvier meg litt, da jeg føler at dette ikke er noe akutt, men som har pågått i 2 mnd. Likevel syntes jeg det er veldig ekkelt å sitte her med angsten og samtidig ikke vite hva som potensielt kan være galt med meg. Flere år siden jeg sist tok blodprøver eller lignende, som kunne ha avdekket høyt blodtrykk, kolesterol eller lignende. Er for øvrig en frisk og ung mann på 22 år, så ett hjerteinfarkt skal jo ha relativt lav sannsynlighet for å inntreffe. Bør vel nevnes at jeg har brukt en god del snus gjennom de siste syv årene. Anonymous poster hash: 1e67d...470 Ring til legevakten; la de ta en telefonisk vurdering om du burde komme inn eller ikke. Bedre enn å la kvalifisert (eller ukvalifisert) helsepersonell gi deg råd over forum. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) I mange tilfeller er hjerteinfarkt det første symptomet på hjerteinfarkt, dvs. ingen forvarsel. Om du kjenner plager i hjerteregionen så er det best å få det sjekket, og ingen grunn til å vente på fastlege. 22 er ungt, men det kan være de finner noe annet, en problematisk klaff ellerno. Kontakt legevakten, det er tryggest å få det sjekket, og visshet vil dempe stress og angst også. Endret 29. august 2018 av xRun Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Enig med vedkommende over, ring legevakt å la de vurdere. Ikke noe vi på et forum kan vurdere, de færreste her e utdanna lege... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Et alternativ personalet på legevakten gremmer seg over at så få kjenner til, er å møte opp hos fastlegen når det åpner. Da skal du få tildelt akuttime. Egentlig skal man alltid høre med fastlegen om den har en akuttime ledig, før man går til legevakten. Så du kan få snakket med fastlegen din samme dag, eller dagen etter den blir tildelt, uten å bestille time. Når det er sagt, er sannsynligvis dette bare angst/stress (høres ut som du nettopp har flyttet og endret livssituasjon?) - men ta deg for all del en telefon til legevakten. Det er helt greit å ringe dit, ingenting å skamme seg over. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Et alternativ personalet på legevakten gremmer seg over at så få kjenner til, er å møte opp hos fastlegen når det åpner. Da skal du få tildelt akuttime. Egentlig skal man alltid høre med fastlegen om den har en akuttime ledig, før man går til legevakten. Så du kan få snakket med fastlegen din samme dag, eller dagen etter den blir tildelt, uten å bestille time. Når det er sagt, er sannsynligvis dette bare angst/stress (høres ut som du nettopp har flyttet og endret livssituasjon?) - men ta deg for all del en telefon til legevakten. Det er helt greit å ringe dit, ingenting å skamme seg over. "Får ikke fastlege hvor jeg bor før 1. september" Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Hvis du leser resten av innlegget... Eller resten av setningen, faktisk. Endret 30. august 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Prøv å drikk vann når problemet oppstår Blir problemet borte i det du drikker er det mest sansynlig sure oppstøt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå