Gå til innhold

Kraftigere CPU?

Lucifer 666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Overhodet ikke. Men for all del, skal du kjøpe ny cpu og ikke kjøpe nytt hk anbefaler jeg p4 på det aller varmeste!

Ikke spør meg om hvor bra det hk er og slik, for jeg bruker amd selv, men vet bare at en celly er ekstremt dårlig. Det er faktisk bedre og nesten billigere og kjøpe en duron 1,6Ghz og et billig hk, enn det er å kjøpe celly 2,6Ghz

Lenke til kommentar
Nei. Overhodet ikke. Men for all del, skal du kjøpe ny cpu og ikke kjøpe nytt hk anbefaler jeg p4 på det aller varmeste!

Ikke spør meg om hvor bra det hk er og slik, for jeg bruker amd selv, men vet bare at en celly er ekstremt dårlig. Det er faktisk bedre og nesten billigere og kjøpe en duron 1,6Ghz og et billig hk, enn det er å kjøpe celly 2,6Ghz

Vil denne funke da? Litt dyr men...

Lenke til kommentar
Men den er ikke like bra som 2,6 @ 800mhz bus, men den er bedre enn den du har.

Og vil fungere. Dette er den største og raskeste CPU som støttes av dette hovedkortet. Kanon kort det, men støtter ikke større CPU. Men tipper 2.6 er kjapt nok anyway.

Lenke til kommentar
Etter siden til MSI 845 Pro4, støtter kortet ditt fortiden Nortwood 2,6 Ghz ( FSB 400 )  :thumbs:

Hva er forskjellen på disse to cpu'ene?

Celeron og pentium?

Har det mye å si hvilken jeg velger?

Celeron: 128kb cache

Pentuim: 512kb cache

Ja du burde også kjøpe nytt hk (evt spare opp penger til du får nokk!)

btw: Hva slags ram har du?

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar

Rammen min suger også... 512MB

Minne buss egenskaper

Bus type SDR SDRAM

Bus bredde 64-bit

Virkelig klokkehastighet 133 MHz

Effektiv klokkehastighet 133 MHz

Båndbredde 1067 MB/s

Blir nok klokking av det jeg har vis det går. Tenker på og bygge en ny pc på nyåret. Dette er en pakke løsning igjenom jobben så det blir så mye å bytte ut

Endret av Lucifer 666
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du kan overklokke noe særlig, da du fort vil få problemmer med AGP og PCI bussen.

Hvis du kjøper nytt / demo hk fra f.eks Komplett ( eks Asus P4PE eller andre HK'er med Intel 845 PE chipset ), bør du kunne klokke CPU'en, + du trenger DDR-RAM brikke som Asus kortet krever.

Har selv Asus P4PE kort, med P4 1,8Ghz @ 2,7Ghz med låst AGP / PCI buss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...