U1ven Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hvis jeg kjøper google home idag, vil jeg kunne oppdatere enheten til å snakke norsk når det blir tilgjengelig i Norge? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Er jo bare enkel software oppdatering, så det er jeg 99% sikker på at du vil kunne ja. Er jo ingen hardware begrensning som ligger bak hvilket språk den skal snakke \ forstå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Noen som har testet norsk på GH? Jeg har hatt GH i flere rom i over 1/2 år, og har hatt det på engelsk. Det har funket fint hele tiden, også med routines: Routines er at den gjør flere ting på en kommando, for eksempel kan Good morning slå på lyset, sette opp temperaturen, slå på samme musikk over hele boligen, og slå på kaffetrakteren. Bytte til norsk for et par dager siden, og da fungerer det mye dårligere. Den forstår ofte ikke hva jeg sier, og jeg får ikke routines til å virke i det hele tatt. Tenkte å gi det en sjanse til etter offisiell release om en ukes tid, men vil høre hva andres erfaringer er. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Går fint an å endre Assistent språk til Norsk nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Går fint an å endre Assistent språk til Norsk nå. Dersom du leser mitt innlegg en gang til, ser du at det er det jeg har gjort. Det fungerer svært dårlig, sammenlignet med engelsk. Det jeg spør om er om andre har samme, eller annen, erfaring. Lenke til kommentar
Yper-Sound Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Finner ikke noen sted å sette opp rutiner i den norske homeappen. Mulig det er der det svikter etter du gikk over til norsk språk. Får du styre lys i andre rom enn den sonen Gh er registrert? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Har hatt min på norsk i en ukes tid. Alt av lysstyring går via IFTTT som bare støtter engelsk, så jeg må prate engelsk når jeg skal styre lysene. Men ellers fungerer den fint på norsk, og skjønner min nordnorske dialekt utrolig bra. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Noen som har testet norsk på GH? Jeg har hatt GH i flere rom i over 1/2 år, og har hatt det på engelsk. Det har funket fint hele tiden, også med routines: Routines er at den gjør flere ting på en kommando, for eksempel kan Good morning slå på lyset, sette opp temperaturen, slå på samme musikk over hele boligen, og slå på kaffetrakteren. Bytte til norsk for et par dager siden, og da fungerer det mye dårligere. Den forstår ofte ikke hva jeg sier, og jeg får ikke routines til å virke i det hele tatt. Tenkte å gi det en sjanse til etter offisiell release om en ukes tid, men vil høre hva andres erfaringer er. Opplever samme problem som deg. Slått på Norsk og Engelsk på min GH. Lagt inn "Kordeord" for rutine både på engelsk og norsk, vil ikke godkjenne rutinen når jeg sier den på norsk eller engelsk. Fjernet Norsk språk så funket rutinen med en gang igjen... Er på samme bane som deg, venter til releasen og håper den gjør at jeg kan få rutinene til å virke med norsk og. Savner og å kunne gi den ett annet start-kodeord. Slippe å si "google", gi den ett mer personlig navn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Opplever samme problem som deg. Slått på Norsk og Engelsk på min GH. Lagt inn "Kordeord" for rutine både på engelsk og norsk, vil ikke godkjenne rutinen når jeg sier den på norsk eller engelsk. Fjernet Norsk språk så funket rutinen med en gang igjen... Er på samme bane som deg, venter til releasen og håper den gjør at jeg kan få rutinene til å virke med norsk og. Savner og å kunne gi den ett annet start-kodeord. Slippe å si "google", gi den ett mer personlig navn. Jeg har min iPhone på norsk, og et nettbrett med Android på engelsk, har Google Home på begge. For å redigere Routines må jeg ha engelsk språk, men hos meg virker heller ikke routines etter at jeg la til norsk (selv om jeg har beholdt engelsk). Får se om det funker om en ukes tid, eller blir det tilbake til rent engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå