Gå til innhold

Mulig å bytte ut router/modem fra Telenor uten å bruke bridge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg ikke går pga du vil trenge noe som modelere og demodelere signalene til Telenor. Så vidt meg bekjent, har ikke tredjepartsutstyr støtte for Telenor sitt oppsett eller konfigurasjon. Derfor er bro-modus ditt beste alternativ. Men dersom du setter Telenorrouteren i bro-modus, så kan du velge hva som helst til nettverket ditt. 

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke går pga du vil trenge noe som modelere og demodelere signalene til Telenor. Så vidt meg bekjent, har ikke tredjepartsutstyr støtte for Telenor sitt oppsett eller konfigurasjon. Derfor er bro-modus ditt beste alternativ. Men dersom du setter Telenorrouteren i bro-modus, så kan du velge hva som helst til nettverket ditt.

Vil ikke modemet fra Telenor da fungere som en "flaskehals" for det bedre modemet?

Lenke til kommentar

Nei, det vil da kun "oversette" signalene fra Telenor og så gi fritt spillerom til en router som du selv setter opp. Modem-prosessen er svært rask og jeg tror aldri jeg har hørt om tilfeller hvor det blir en flaskehals. Selve routingingen (og andre prosesser) vil bli gjort av en router du setter opp i leddet etter modemet fra Telenor, gitt at du setter det i bromodus. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

For å unngå dobbelt NAT, så holder det med å sette en switch etter modemet og et AP koblet til denne switchen.
Portregler og slikt må man gjøre på den første routeren (den som er koblet direkte til kabelen som kommer inn i huset.

Modem kan man ikke unngå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...