Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hval sjokoladefabrikk bukker under av sukkeravgiften

G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hval betaler 20,- pr kg sjokolade, og må betale 40,- pr kg sjokolade. Det er 200% i gebyr. Det sier seg selv at dette ikke er bærekraftig for Hval. Nå mister landet sårt trengte arbeidsplasser.

Sånn går det når man tillater KrF på stortinget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har merket meg at produsentene har blitt mer gjerrig på mengden produkt man får for pengene også. Gjelder alt i fra sjokolade til klesvaskemiddel. Jeg liker godt Hval, Minde og til dels noen Freia -produkter. Men jeg kjøper mindre og mindre av disse merkene sjokolade. Spesiellt Minde og Nidar har jeg merket meg at har redusert "kosepose" og platestørrelsene av sjokolade. Freia har blitt dels amerikanisert og mange for søte produkter, pluss at tilbudsprisen på f.eks. 200 grams plate (Freia) har gått fra kr 20 til kr 50 på sjukt kort tid (normalpris var kr 30, men nå er den vel omtrent kr 60?). Man snakker om en tilnærmet dobling av produktprisen på kort tid. Det rimer ikke helt.

Noe som rimer med utnytting. Oi en ny avgift fra myndighetene, oi oi for et varp, her kan man legge på skjulte påslag som forbrukerne tror skyldes sukkeravgiften alene!

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...