Gå til innhold

Hvilke specs trenger en PC for å kjøre tilsvarende en PS4?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en stasjonær PC og ønsker den skal kjøre tilsvarende en PS4 dersom jeg ønsker å spille på den. Ellers trenger jeg kun specs til normal bruk (word, youtube, facebook) og ønsker god levetid. Hvilke specs trenger jeg på en stasjonær PC for at den skal kjøre like godt eller bedre enn PS4?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok en del lettere for oss å kjelpe deg (i alle fall for meg) om du heller kommer med et budsjett, og eventuelt hva slags type spill du spiller mest.

en av grunnene til at en ps4 eller xbox one er såpass billig i forhold til en ok gamer pc er at de er skreddersyd til gaming, og så har de som lager spilla kun en maskinvare å tenke på, så de kan presse det maximale ut av en konsoll, mens når man lager spill til en pc så er det maaaange forskjellige oppsett der ute, og da får man som utvikler mye å ta hensyn til.

en pc har også mange andre ting den gjør enn å bare kjøre et spill. jeg vil tippe på at du bør/må opp i 10k eller mer bare for selve pcen, ikke inkludert skjerm og slikt, for å få noe som yter på ca samme linje som en ps4/xbox one

Lenke til kommentar

Kjøp et 1070gtx skjermkort. Skjermkort alene er 80-85% av all ytelse i spill så er det aller viktigste. Utenom det hadde jeg gått for en grei i5prosessor og minimum 8giga med ram, beste er vel 16 giga men klarer deg med 8 på 90% av dagens spill. Hvis du kan vente en snau mnd hadde jeg gjort det da nvidia kommer med ny generasjon skjermkort som sansyneligvis vil gjøre 1070gtx billigere en i dag.

Lenke til kommentar

For min del spiller jeg bare Fortnite men har lyst å kunne kjøre PUBG også om mulig. Har budsjett til rundt 10K, men kan ikke finne PC-er med 16 GB RAM i den prisklassen. Da blir det i så fall alt-i-ett PC som det virker mange som bygger selv ikke er så glad i (?)

Vil en 8 GB RAM kjøre dårligere enn en PS4?

Tidligere fått innspill til at i5, 16 GB ram, og 1050Ti er minstekrav, men finner ikke noe med så gode specs til i nærheten av 10K, og det uten skjerm :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Dark Souls Remastered skal være 4k60fps bl.a. Går ut i fra det er mange flere også.

Dark Souls er 3200x1800 på ps pro.

Lenke til kommentar

Det er 4K. De hadde ikke markedsført PS4 Pro som 4K-konsoll hvis den ikke hadde vært det. Youtube-titlene sier også svart på hvitt 4K/60fps.

Andre titler som kjører 4k 60fps ser ut til å være bl.a. Battlefield 1, Watch Dogs 2, God of War, Gran Turismo Sport, Destiny 2, Assassin's Creed Origins m.fl.

Nvidia sliter med å holde følge med Sony på grafikk. Satser på at RTX-serien klarer å dra betydelig i fra.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Om du kan bygge pc selv, foreslår jeg noe likt:

skjermkort: Rx 570 2300,-
hovedkort: B360m 749,-
cpu: I5 8400 1690,-
ram: 2x8 16gb 1700,-
disk: 240 ssd 490,-
Win10 45,-
Wifi 289,-
Kabinett 469,-
PSU: EVGA 650 GQ 650W 799,-
Skjerm Samsung S24F352FH: kr 999,-
Totalt 9530 med skjerm

(forslaget er inspirert av denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1820467)
Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Det er 4K. De hadde ikke markedsført PS4 Pro som 4K-konsoll hvis den ikke hadde vært det. Youtube-titlene sier også svart på hvitt 4K/60fps.

Andre titler som kjører 4k 60fps ser ut til å være bl.a. Battlefield 1, Watch Dogs 2, God of War, Gran Turismo Sport, Destiny 2, Assassin's Creed Origins m.fl.

Nvidia sliter med å holde følge med Sony på grafikk. Satser på at RTX-serien klarer å dra betydelig i fra.

Battlefield 1 - 60FPS, non-native 4K checkerboard rendering og dynamic resolution scaling (opptil 1600P mener jeg å huske).

Watch Dogs 2 - 30FPS, 1800P checkerboard rendering til 4K.

God of War - 30FPS, 4K checkerboard rendering (usikker på framebuffer oppløsningen) eller 1080P med ulåst framerate, opptil 60FPS.

Gran Turismo Sport - 60FPS, 3200x1800

Destiny 2 - 30FPS, 4K

Assassin's Creed Origin - 30FPS, dynamic resolution scaling (1350p - 1584p)

Er man ute etter 60FPS i native 4K må man stort sett ha en high-end PC.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...