NorsknRev Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Jeg ser at ICE tilbyr en pakke med 3000 minutter og 3000 SMS til land i EU, for 99 kroner per måned. Det betyr at prisen for forbruker kan komme ned i noen få øre pr minutt eller sms, hvis pakka brukes helt opp. Samtidig ser jeg at mange operatørers standard pris for tale/sms til EU ligger rundt 4/2 kroner. Spørsmålet er kort og godt, hva betaler Telenor, Telia og ICE for å sende tale/sms til de utenlandske operatørene? Lenke til kommentar
Erwind Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) Jeg ser at ICE tilbyr en pakke med 3000 minutter og 3000 SMS til land i EU, for 99 kroner per måned. Det betyr at prisen for forbruker kan komme ned i noen få øre pr minutt eller sms, hvis pakka brukes helt opp. Samtidig ser jeg at mange operatørers standard pris for tale/sms til EU ligger rundt 4/2 kroner. Spørsmålet er kort og godt, hva betaler Telenor, Telia og ICE for å sende tale/sms til de utenlandske operatørene? Hei, dem pleier å ha sine egne prislister og avtalter på dette. Men samtidig tilbyr flere operatører en fast månedspris (ca. 100 kr. ekstra), slik at kundene får månedlige minutter, for eksempel fra 500 til 3000 minutter, til å ringe til utlandet med. Dem har tatt med i beregningen at ikke alle kundene vil bruke mer enn for eksempel 300 minutter i måneden, slik at dem ikke går i tap. Endret 29. august 2018 av Erwind Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Nå betaler vel levrandørene kvoter istedenfor pris per mb eller per minutt. Men problemet er vel levrandørene ofte eier utlanske selskaper f.eks telia eier mye i finland\sverige og danmark der betaler de ingenting. Samme med telenor, så er vel kun icenet som har kostnader. Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Info om pakken er på ICEbedrift. Private kunder får ikke denne pakken. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Info om pakken er på ICEbedrift. Private kunder får ikke denne pakken. Jeg har akkurat bestilt den til et privatabonnement. https://www.ice.no/mobilabonnement/priser/utlandspakker/ Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg har akkurat bestilt den til et privatabonnement. https://www.ice.no/mobilabonnement/priser/utlandspakker/ Ok, spennende om det går inn. Det sendes en bekreftelse på mailen ettertid. Men hvis ja, så er de ganske greie med tilbudet nå :=) 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Ekstremt greie, egentlig... Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 makspris på roaming i EU er ganske lett tilgjengelig info: https://en.wikipedia.org/wiki/European_Union_roaming_regulations Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Kjenner til den, men jeg mener samtaler fra eget land til utlandet. Ikke roaming, altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå