Smidt Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 jeg har et bilde. det vil jeg legge en gjennomsiktig oval figur oppå. denne figuren skal være gjennomsiktig INNI, men UTENPÅ skal den være hvit solid? hvis det er noen smo henger med. hvordan kan jeg gjøre dette? lar det seg gjøre? er vet evt. noen andre måter å gjøre det på? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Er "inni" og "utenpå" figuren en gjennomsiktig sirkel med en slags border rundt? Du kan f eks lage ringen slik du vil -> sett ned opacity -> new layer -> select layer transparancy (på ringen din) -> select-expand- x px -> select-load-selection-(save ringen sin selection på forhånd) og velg subtract from selection. No kan du farge "borderen" slik du vil... Finst sikkert lettere måter å gjøre det på men dette var det eg kom på i farten Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Er det denne effekten du tenker på? (eneste bg bildet jeg fant i farten ) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 okei: 1. Lag den ovale sirkelen din (og kall layeret "sirkel") 2. Dobbeltklikk på "sirkel", du er nå i blending options. 3. Dra "fill opacity"-slideren ned til ønsket gjennomsiktighet. 4. Gå til og kryss av "stroke" i menyen på høyre side. 5. Justèr den slik du vil ha den. Done Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Haltan, på din måte så blir stroken og gjennomsiktig, og det blir vel feil i forhold til ka han ville vel? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Haltan, på din måte så blir stroken og gjennomsiktig, og det blir vel feil i forhold til ka han ville vel? Det vil bare ha effekt på selve layer innholdet, ikke effektene. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Nei, feil. Prøv sjøl du PC, så ser du Edit: gløm det, oversåg at han skreiv "Fill opacity" og ikkje "opacity" Endret 16. desember 2003 av arve87 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Nei, feil. Prøv sjøl du PC, så ser du Edit: gløm det, oversåg at han skreiv "Fill opacity" og ikkje "opacity" MOhohooh i Beat j00 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 "Takk for hjelpen HalTan, PoleCat og OmpATuT" "bare hyggelig Smidt " Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) "Takk for hjelpen HalTan, PoleCat og OmpATuT" "bare hyggelig Smidt " har hatt veldig mye å gjøre i det siste. innspurt før juleferien. skole opp og skole ned.. hadde ikke glemt hverken tråden eller deltakerne. PoleCat var inne på spørsmålet. jeg får ikke illustrert noe nå, tror home.no.net er nede.. men altså bildet av britney skal være bakerst. oppå det skal jeg legge en sirkel. gjennom sirkelen skal britney vises, men den delen av bildet som havner utenfor sirkelen skal ikke være synlig.. kan jo gjøre det samme med brush tool, men lurte på om det var en mer lettvint måte.. kommer inn på siden min. illustrasjon Endret 17. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 CTRL+klikk på runding-layeret ditt. Select>inverse. DELETE! Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 greit, er med på den, men hvordan få det utenfor sirkelen til å ikke vises? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 greit, er med på den, men hvordan få det utenfor sirkelen til å ikke vises? Sorry, my bad. Slik; CTRL+klikk på runding-layeret ditt. Velg bilde-layeret ditt. Select>inverse. DELETE! Dah skal det være gone by the wind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå