Gå til innhold

gjennomsiktig

Anbefalte innlegg

jeg har et bilde.

det vil jeg legge en gjennomsiktig oval figur oppå. denne figuren skal være gjennomsiktig INNI, men UTENPÅ skal den være hvit solid? hvis det er noen smo henger med. hvordan kan jeg gjøre dette?

lar det seg gjøre? er vet evt. noen andre måter å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er "inni" og "utenpå" figuren en gjennomsiktig sirkel med en slags border rundt?

Du kan f eks lage ringen slik du vil -> sett ned opacity -> new layer -> select layer transparancy (på ringen din) -> select-expand- x px -> select-load-selection-(save ringen sin selection på forhånd) og velg subtract from selection.

No kan du farge "borderen" slik du vil...

Finst sikkert lettere måter å gjøre det på men dette var det eg kom på i farten ;)

Lenke til kommentar
"Takk for hjelpen HalTan, PoleCat og OmpATuT"

"bare hyggelig Smidt :)"

har hatt veldig mye å gjøre i det siste. innspurt før juleferien. skole opp og skole ned.. hadde ikke glemt hverken tråden eller deltakerne. :)

PoleCat var inne på spørsmålet. jeg får ikke illustrert noe nå, tror home.no.net er nede..

men altså bildet av britney skal være bakerst. oppå det skal jeg legge en sirkel. gjennom sirkelen skal britney vises, men den delen av bildet som havner utenfor sirkelen skal ikke være synlig..

kan jo gjøre det samme med brush tool, men lurte på om det var en mer lettvint måte..

kommer inn på siden min.

illustrasjon

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...