Harald Brombach (digi.no) Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 AMDs hovedleverandør dropper neste generasjons produksjonsprosess 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Syns det kommer uklart om det er ryzen 7 3700-3800 som droppes? I så fall dårlig nyhet for meg. Hvis den utsettes? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Syns det kommer uklart om det er ryzen 7 3700-3800 som droppes? I så fall dårlig nyhet for meg. Hvis den utsettes? Det er ingenting som droppes av AMD produkter. Det er en potensiell leverandør til AMD som dropper 7nm prosessen, slik at AMD får kun en produsent av f.eks Ryzen 7 3700 - 3800. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Slik jeg forstår det ut fra veikartet i artikkelen blir Zen2 produsert med 12 eller 14 nm i stedet for 7. Muligens Zen3 også. Merk at "utsettes på ubestemt tid" ikke er det samme som en evig kansellering. Det er bare en utsettelse. Kanskje den kommer til Zen3, kanskje ikke. Uansett vil flere produsenter bli i stand til å produsere 7 nm etter hvert sånn at AMD får den valgfriheten de ønsker seg. Lisa Su har nok gode grunner for å ha valgt å vente på reell konkurranse og en mer moden teknologi. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Slik jeg forstår det ut fra veikartet i artikkelen blir Zen2 produsert med 12 eller 14 nm i stedet for 7. Muligens Zen3 også. Merk at "utsettes på ubestemt tid" ikke er det samme som en evig kansellering. Det er bare en utsettelse. Kanskje den kommer til Zen3, kanskje ikke. Uansett vil flere produsenter bli i stand til å produsere 7 nm etter hvert sånn at AMD får den valgfriheten de ønsker seg. Lisa Su har nok gode grunner for å ha valgt å vente på reell konkurranse og en mer moden teknologi. Feil. Det er kun GlobalFoundries som dropper overgang til 7nm nå. TSCM skal over til 7nm i løpet av forholdsvis kort tid. AMD hadde avtale med både Global Foundreis og TSCM om produksjon av nye generasjoner Ryzen. Det var ellers TSCM som skulle starte produksjonen av Ryzen 2 på 7nm. Så vidt jeg forstår vil Ryzen 2 komme på 7nm, produsert hos TSCM. GlobalFoundreis vil fortsette å produsere de det gjør i dag. Det er ingen endringer på veikartet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå