jappadu Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) Jeg skal order en verdi av denne typen, 1234_1 (id_index). Det blir ikke order riktig med tanke på 1234_. Tenker jeg burde fjerne den? Vet noen om en god løsning på dette? Takk på forhånd Endret 8. september 2018 av webliz Lenke til kommentar
TheHvidsten Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Noe slik du tenker på? var s = "1234_1"; s = s.Replace("_", string.Empty); // s har nå verdien "12341" var a = s.Split(new [] { '_' }); // a[0] har nå verdien 1234 // a[1] har nå verdien 1 Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Noe slik du tenker på? var s = "1234_1"; s = s.Replace("_", string.Empty); // s har nå verdien "12341" var a = s.Split(new [] { '_' }); // a[0] har nå verdien 1234 // a[1] har nå verdien 1 Takk for bidraget Men det er ikke SQL Lenke til kommentar
TheHvidsten Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Takk for bidraget Men det er ikke SQL Jeg har heller ikke skrevet SQL, men C# Pseudo-C# da, da jeg ikke faktisk har kompilert dette men skrevet ut fra hukommelsen Endret 31. august 2018 av GTHvidsten Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Jeg har heller ikke skrevet SQL, men C# Pseudo-C# da, da jeg ikke faktisk har kompilert dette men skrevet ut fra hukommelsen Om du leser trådtittelen, så var SQL jeg var ute etter. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Hva du vil oppnå er litt uklart. Vil du sortere kolonnen stigende/synkende men understreken skaper problemer? Lenke til kommentar
TheHvidsten Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 Om du leser trådtittelen, så var SQL jeg var ute etter. Overså desverre det da dette er forumet for ".NET-programmering (inkl. C#, ASP m.fl.)". Du burde nok ha posted i Databaser (SQL, NoSQL mm.) i stedet for å få hjelp til SQL. Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 8. september 2018 Forfatter Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Hva du vil oppnå er litt uklart. Vil du sortere kolonnen stigende/synkende men understreken skaper problemer? Jepp, understreken skaper problemer ja. Fikk til med dette: split = "SUBSTRING(" & coll & ", CHARINDEX('_', " & coll & ") + 1, LEN(" & coll & "))" cast = "CAST(" & split & " AS int)" check = "CASE WHEN " & coll & " LIKE '%_%' THEN " & cast & " ELSE " & coll & " END" Endret 8. september 2018 av webliz Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 8. september 2018 Forfatter Del Skrevet 8. september 2018 Overså desverre det da dette er forumet for ".NET-programmering (inkl. C#, ASP m.fl.)". Du burde nok ha posted i Databaser (SQL, NoSQL mm.) i stedet for å få hjelp til SQL. Ja, det er nok en mer relevant kategori. Denne tråden kan flyttes ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå