Gå til innhold

Erfaring med rekkefølge på nettverksutstyr?

Pop

Anbefalte innlegg

Etter siste oppdateringer av Android (Oreo) er wifi-håndtering på mobilene blir en del dårligere. Virker å være mer sensitivt for svakere wifi, slik at enhetene mister helt forbindelsen når signalet ikke er helt topp... om det gir mening.

Samtidig er all bruk hos oss i overetasjen i huset (underetasje er bad, soverom og bod). Vurderer derfor å flytte ruter fra plasseringen ved strømskap, som også er inntak for fiberen.

Eier hus, to etasjer. Strømskap og fiberinntak er i underetasje. Nettverket fysisk er som følger:

Fiber inn til tranceiver, til ISPs ruter (Tafjord, satt i bridge mode), til Asus RT-AC3200, til switch, til patchepanel, til kablet nett rundt i huset. Gigabit over alt.

Alternativet er å flytte ruteren opp i overetasjen, altså rekkefølgen blir da at ruter kommer siste i nevnte kjede. Vil den takle det eller går det i ball? Noen som har det slik eller har prøvd det en gang?

I utgangspunktet vil jeg ikke ha en ruter ute i stjernearmene, men i senter. Men det kan jo fungere, jeg har bare ikke prøvd det. Og tenkte høre her før jeg kobler om.

Takker for alle kommentarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...