LMH1 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Minner meg veldig om: Synd det er så idiotiske reklamer. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) hva vil du frem til? Valyou er lagt ned og Android Pay er ikke kommet til Norge ennå. Med så mange android-mobiltelefoner som aldri ser en skarve sikkerhetsoppdatering lengre.. Endret 30. august 2018 av G Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Finnes jo Loyo Pay og Citipay. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Fortsatt skeptisk til nye betalingsmetoder som baserer seg på eksempelvis Visa fremfor Bankaxept. I starten vil det ikke utgjøre så mye, men etter hvert som omfanget øker så vil også effekten av Visagebyrene butikkene må betale begynne å merkes. Og dette blir fort enorme beløp totalt sett, utgifter som så vil havne tilbake på forbrukeren. Resultatet kan fort bli at en TV som før kostet 30000 blir kostende eksempelvis 30900 bare fordi man vil betale med mobilen fremfor kort. 2 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Fungerer på alle terminaler som støtter kontaktløsetaling. Jeg er veldig klar over dette, men les nå litt mellom linjene hva jeg sier. I området der jeg befinner meg, og de butikkene jeg kjøper varer og tjenester hos, benytter ikke trådløs betaling. Det er poengløst for meg å kjøre rundt og lete opp en butikk som tilbyr trådløs betaling bare for å kunne velge betalingsmetode. Enn så lenge må jeg bruke kort med chip, til butikkene får fingeren ut og bytter terminaler Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Her (hvor det er SEKS dagligvarebutikker) har bare Rema prøvd seg med kontaktløs terminaler for noen år siden, men det var så mye feil at de ga opp. Lenke til kommentar
Dajadah Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Byttet til sbanken i dag, takk for 15 år i Sparebank1 . Men når dere ikke gidder å følge med i tiden gidder ikke jeg heller å bli... blir nok ikke den siste som forlater skuta deres.. applepay, sees snart! 1 Lenke til kommentar
Podds84 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Apple pay er genialt og sømløst der man kan bruke det. Jeg har ikke funnet et slikt sted i Norge enda. Eneste gangen jeg har klart å bruke det, var på flyplassen i Alicante, Spania. I Norge derimot, benyttes bankkort med chip der jeg ellers handler.. Det er satt krav om kontaktløs betaling for alle nye terminaler som skal støtte VISA (i prinsippet alle), og i tillegg er det nye sikkerhetskrav som fører til at mange må bytte terminal innen 2020. Vi får håpe på at dette fører til at kontaktløs kan blir standard relativt fort! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Fortsatt skeptisk til nye betalingsmetoder som baserer seg på eksempelvis Visa fremfor Bankaxept. I starten vil det ikke utgjøre så mye, men etter hvert som omfanget øker så vil også effekten av Visagebyrene butikkene må betale begynne å merkes. Og dette blir fort enorme beløp totalt sett, utgifter som så vil havne tilbake på forbrukeren. Resultatet kan fort bli at en TV som før kostet 30000 blir kostende eksempelvis 30900 bare fordi man vil betale med mobilen fremfor kort. Kan ikke si meg mer enig, og når folk hyler og skriker om plastposeavgift og bompenger så bør man skrike om kostnadene rundt feks. mastercard også. Alt går tilbake å blir belastet forbruker. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) Kan ikke si meg mer enig, og når folk hyler og skriker om plastposeavgift og bompenger så bør man skrike om kostnadene rundt feks. mastercard også. Alt går tilbake å blir belastet forbruker. Leste "kan ikke si meg enig". Men med en "mer" der ble svaret mitt meningsløst, så da gir jeg oss en klapp på skuldra for å være enige og redigerer bort det jeg skrev. Endret 29. august 2018 av Serpentbane Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Det er satt krav om kontaktløs betaling for alle nye terminaler som skal støtte VISA (i prinsippet alle), og i tillegg er det nye sikkerhetskrav som fører til at mange må bytte terminal innen 2020. Vi får håpe på at dette fører til at kontaktløs kan blir standard relativt fort! Har snakke med mange kredittlevrandører verken DNB eller visa trumf har planer å tilby dette med det første. Komplettbank er vel mere usikkert. Husk det koster penger som enten kunden eller bedriftene må ut med. Lenke til kommentar
allmon84 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Kontaktløs betaling med bankkort gjelder for beløp inntil kr. 200,-. Er det samme greia med apple? Du kan betale større beløp med bankkort kontaktløs, men da må du taste pin Lenke til kommentar
pølsebanan Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg er DNB kunde og bruker den kontaktløse delen på bankkortet mitt, men jeg skulle GJERNE kunne brukt Fitbit Pay / Garmin Pay funksjonen også sånn at jeg slipper å dra fram kortet i det store og hele, og heller sveiper klokka over. Idag kan jeg kun bruke mastercard fra andre tilbydere til dette... Regner med at dette havner i samme kategori hos DNB Hvem kort bruker du da?Jeg irriterer meg at jeg ikke kan bruke garmin pay. ikke funnet noe andre norske som støtter det. Jeg har dnb og de vil ihvertfall ikke støtte d Har ett Mastercard fra SAS Eurobonus som fungerer Er det et norsk SAS Eurobonus-kort? Jeg finner ikke info om det på kundeservice-siden til Eurobonus Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Men har noen opplevd på kontantløst betaling man får opp meny å velge hvilket kort, også står det kjøp er godkjent på terminalen. Sjekket nettbanken remember og kundeservice de sier de ikke har mottatt transaksjoner med mitt kort med kontantløs betaling. Vet ikke om det er positiv eller negativ, kan man slippe unna å betale med apple pay også? Vil tippe butikken vil kreve pengene igjen eller ting tar lengere tid. Dermed ser jeg ikke NFC betaling som helt stabilt nok? Så får dere vurdere selv? Hvis det er slik ting tar lengere tid gjør det mindre trygt. Fordi da vet man ikke kortet er blitt misbrukt før det er for sent. Så jeg syns det virker litt skummelt? Endret 30. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Gleder meg til den dagen jeg får kjøpt meg ny iPhone slik at jeg kan bruke Apple pay! Det skal bli bra å kunne bruke den til å ta imot penger fra mine websites & blogs! Fordelen med Apple pay er at den muligheten er tilgjengelig i mange flere land en visps noen ganger vil kun brukes i! De banker som ikke gir mulighet til å bruke Apple pay vil miste mange kunder! Dersom ikke den banken jeg bruker tar seg i sammn å tilbyr Apple pay, da blir det snart bank bytte! Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Brukte apple pay hos clas ohlson i dag. Det var enkelt og lettvint da jeg glemte lommeboka i bilen. Fancy. Nå håper jeg bare DnB innser at apple pay er fremtiden sånn at jeg kan fullbyrde flyttingen min til dem fra Nordea... Lenke til kommentar
teitur Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Brukte apple pay hos clas ohlson i dag. Det var enkelt og lettvint da jeg glemte lommeboka i bilen. Fancy. Nå håper jeg bare DnB innser at apple pay er fremtiden sånn at jeg kan fullbyrde flyttingen min til dem fra Nordea...Mobilbetaling er nok framtiden, men det kan for min del gjerne være uten at de klamme syltelabbene til Apple, Google, Samsung et all som skal grabbe til seg transaksjinsgebyrer. At man har avtale om trådløs betaling med banken og/eller VISA/MC/?? og støtte via app eller direkte i OS burde være tilstrekkelig. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Mobilbetaling er nok framtiden, men det kan for min del gjerne være uten at de klamme syltelabbene til Apple, Google, Samsung et all som skal grabbe til seg transaksjinsgebyrer. At man har avtale om trådløs betaling med banken og/eller VISA/MC/?? og støtte via app eller direkte i OS burde være tilstrekkelig. Jeg er ikke uenig i det du sier, men frem til alle de halvferdige løsningene vi har nå, blir en eller to fullverdige løsninger, kan man velge de som er mest praktisk, og heller bestemme seg for prisen man vil betale der og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg