Vaniman Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Er algoritmene til Google, YouTube, Facebook og Twitter laget slik at de favoriserer den politiske venstresiden? Personlig mener jeg dette er tilfellet og jeg mener at Google har gått for langt, mens jeg er mer usikker på Facebook og andre sosiale medier. Har noen synspunkter på dette? Bør man f. eks. innføre større demokratisk kontroll over tech-selskapene? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Er algoritmene til Google, YouTube, Facebook og Twitter laget slik at de favoriserer den politiske venstresiden? Personlig mener jeg dette er tilfellet og jeg mener at Google har gått for langt, mens jeg er mer usikker på Facebook og andre sosiale medier. Har noen synspunkter på dette? Bør man f. eks. innføre større demokratisk kontroll over tech-selskapene? Det tviler jeg sterkt på. Hva legger du til grunn for påstanden om at Google gjør det? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Har hørt noen andre som sier det samme. F.eks. hvis man søker på "American scientists" så får man visstnok nå opp mange flere treff på afro-amerikanske forskere enn man gjorde tidligere på den øverste raden som viser forskere side om side. Jeg aner ikke hvordan dette søkeresultatet så ut tidligere, for øvrig. Slik ser det ut for meg nå: Endret 30. august 2018 av Knewt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå