klndz Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Jeg har vært i et møte med et bemanningsbyrå for å snakke om å jobbe i barnehage, men jeg vil egentlig jobbe i lager. Jeg fortalte damen på intervjuet at jeg hadde trucklappen, og da sendte hun meg inn til rommet ved siden av til en mann som rekrutterte folk til lager. Problemet er at damen tror at jeg vil jobbe i barnehage, og hun kjenner mannen som driver med lager, så hvis jeg sier at jeg heller vil jobbe med lager, så kan det hende at de begge får et inntrykk av at jeg ikke er seriøs nok eller noe lignende? Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) Vær ærlig. Det vil tjene både deg, bemanningsbyrået og den oppdragsgiveren de eventuelt leier deg ut til best. Endret 29. august 2018 av Compoundinterest Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) Normalt så er ikkje dette eit problem i det heile tatt. Det er få som har særlege forventningar til at ein arbeidssøkande som søker småjobbar via eit bemanningsbyrå gjer dette fordi dei har veldig lyst på ein ufaglært jobb på midlertidig engasjement frå eit bemanningsbyrå. Ellers så støtter eg at du bør være ærleg. Dersom du har ingen intensjonar om takke ja til ein barnehagejobb så kan det være like greit at du trekker søknaden din fyrst som sist. Spørsmålet er berre kor seriøs du er på at det er lagerjobb eller ingen jobb. For dei aller fleste så er det slik at ein har ei prioritering der ein prøver å få seg ein jobb som ein vil ha, men at ein også er såpass realistisk at ein er villige til å takke ja til andre jobbar også, fordi ein tross alt treng ein jobb. Eg tenker også at ein like lett kan få inntrykk av at du er seriøs og faktisk vil jobbe, og at din vilje til å jobbe er så sterk at du er villig til å søke jobb innanfor ein rekke område, og ikkje berre låser deg på ein type jobb. Det er ikkje useriøst å søke på jobb i barnehage, men samtidig sjå på lagerjobbar når du tross alt har eit kompetansebevis som kan brukast til å få deg ein lagerjobb. Endret 29. august 2018 av The Avatar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå