Smultring77 Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Hei har en nyere laptop som plutselig trenger flere forsøk på å starte. Jeg slår den på, den loader vanlig fram til innlogging, slår seg av og starter. Jeg logger inn og den slår seg av og på, så kommer feilsøking opp, men den finner ingen feil. så starter den på nytt og jeg kan bruke den som vanlig. dette har skjedd hver gang jeg slår på den siste uken. har prøvd å søke etter feil i windows og feil på disk, men intet funnet. bare reinstall av windows som gjelder da? Endret 31. august 2018 av Smultring77 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Prøv systemgjennopprettning og sikkermodus er det samme også da er vel kun reinstallasjon som gjelder. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 ser ut som en Windowsoppdatering som ikke klarer å bli installert......hadde samme problemet tidligere.....reklamerte.....var feil på image fra leverandør så preinstall hadde samme feil......måtte bli nyinstallasjon for å virke 100%......leverandør prøvde å ta betalt for reinstallasjon, men det ble ikke akseptert og endelig løsning. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Da har jeg installert win på nytt. Fungerte fint i en dag. Men nå slår den seg av tre ganger når jeg slår den på. Noen ganger før innlogg og andre ganger etter innlogg ... Kan det bety harddisken da? Det er en sånn ssd heter det m2 kanskje? Lite brukt, og to år gammel disk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 På meg kan det virke som den skrur seg av på grunn av at maskinen blir for varm. Kjennes den varm under? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Skulle jo kanskje tro det, men nei. For den har vært av hele dagen. Og når jeg først får den på så spiller jeg gjerne i to tre timer. For den slår seg ikke av når vi først er ferdige med de rundene i begynnelsen. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Får denne to tre ganger før maskinen er klar til bruk. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 1. september 2018 Forfatter Del Skrevet 1. september 2018 har nå gjort dette uten hell. Bør jeg tenke at noe er galt med hardware ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Nærliggende å tro at det er et hardwareproblem. Når det er sagt, så skader det jo ikke å teste ut om den kan kjøre Linux live-cd uten kræsj. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 har du prøvd å ta ut batteriet? har vært borti flere maskiner som ikke funker fordi batteriet er kaputt. riktignok ikke på den måten du beskriver, men det er i alle fall lett å teste Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Nå skjer det enda merkeligere ting. Jeg slår på, den restarter to tre ganger og når jeg først kommer inn så er oppløsningen lavere enn vanlig, driveren til 1070 kortet er borte, og må installere den på nytt før jeg kan forandre oppløsningen ... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Fjernet støvet? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Hei Kjetil Takk for at du titter innom. Du har hjulpet meg før også. Tenker du at alt dette som skjer er grunnet støv i maskinen? Jeg la akkurat inn et innlegg i tråden for disse maskinene for å se om noen responderte der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1735966&page=34&do=findComment&comment=24577514 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Det vet vi ikke før du har testet med å fjerne det Men fikset mange laptopper som hadde mye hybelkaniner. Hva er tempen på cpu? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Det vet vi ikke før du har testet med å fjerne det Men fikset mange laptopper som hadde mye hybelkaniner. Hva er tempen på cpu? hvilket program anbefaler du å måle med? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Bruker dette: https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 Bruker dette: https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html Da installerer jeg i full fart og kommer tilbake med målingene. Her er et bilde fra den tredje installeringen av skjermdriver denne helgen som bare forsvinner over natten. man ser at det er bare noe den installerer på nytt, og noe den sier maskinen har fra før. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 her er temp og restarter nå for ny grafikk driver og måler temp på nytt da Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Du kan og prøve dette: WhoCrashed http://www.resplendence.com/downloads Får å se max temp må du belaste cpu 100% Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 2. september 2018 Forfatter Del Skrevet 2. september 2018 det skal jeg gjøre. fikk ny driver installert og kjørte et spill i 6 minutter nå som ikke krever allverden. Den er skikkelig varm under på begge sider. Ligger ved temp under spillet: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå