Simen1 Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Enig med Espen at så lenge man får en like god bil som lånebil så er det greit, men jeg tror ikke det var det kremt snakket om. Nå som Kremt snakker om Auris og Golf som lånebil så synes jeg fortsatt han enten skal komme med en liste over de som godtar en sånn lånebil i 6 mnd, eller trekke den generelle påstanden om at "menigheten" godtar sånt. Den surmaga og generaliserende påstanden bør ikke få stå ukritisert. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg kommer ikke til å nevne navn her, men det er et reelt tilfelle fra en bekjent av meg. Vedkommende er ikke videre imponert over organisasjonen Tesla, men er godt fornøyd med sin X når den virker. Det virker som at så fort noen kommer med noe negativt så er han nødt til å være en løgner, mens haussing kan alle drive med sånn uten videre. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) Greit nok, du har altså ett navn og generaliserer ut i fra det. Vi er alle forskjellige, og det finnes som du har erfart, noen som godtar det, men jeg synes ikke noe om generalisering, særlig ikke når det virker veldig feil. Omtrent over alt jeg har lest er teslaeiere oppgitt over ventetida og jeg har ennå til gode å høre om noen som synes det er greit. Dette er noe jeg tror teslaeiere generelt mener Tesla bør ordne opp i. Jeg er en av de, men har heldigvis vært skånet for lange ventetider, antagelig fordi jeg ikke bruker de mest belastede servicesentrene. Når jeg ba om service i juni fikk jeg time to dager senere og bilen var inne hos dem i to timer før den var ferdig. Lange ventetider er altså ikke et generelt problem, men et stort problem ved enkelte service-sentre. Endret 2. september 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) Akkurat det er jeg redd for, at bilprodusenter ikke tar kvaliteten like seriøs lengre siden andre baner veien med andre vilkår. Musk er like innovativ som Steve Jobs var med iPhone både positivt og negativt, at de lager produkter som ikke er laget for å vare og så å si alle forbrukere aksepterer det, og alle produsentene følger etter med tilsvarende dårlige produkter.bare for og være "innovative". Endret 2. september 2018 av Nautica 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) Apple har bevisst valgt veldig skjøre skjermer, batterier som er designet for å miste mye kapasitet i løpet av to år og klokker bevisst ned prosessorene når telefonene blir et par år gamle så de oppleves som trege. Dette ser jeg på som bevisste grep for å redusere levetid. "planned obsolence" - og eierne godtar det. Men jeg skjønner ikke hvor du har det fra at Tesla gjør noe tilsvarende. Tesla har for tiden problemer med oppskalering av service i Oslo-området, men det er forhåpentligvis bare midlertidig. Det er ikke bevisst eller ønsket og gir heller ikke økt salg. Tesla har en annen tilnærming til forbedringer, ettersom de gjør det under veis i produksjonen og gir ut gratis forbedringer stadig vekk via ny programvare. Viktige fysiske forbedringer tar de på garantien. Garantien på både bil og drivverk/batteri er jo også blant de beste som tilbys i markedet. Joda, kundene er litt "betatestere" på nye modeller i starten, men dette ordner de jo velvillig opp i, i motsetning til Apple. Endret 2. september 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Akkurat det er jeg redd for, at bilprodusenter ikke tar kvaliteten like seriøs lengre siden andre baner veien med andre vilkår. Musk er like innovativ som Steve Jobs var med iPhone både positivt og negativt, at de lager produkter som ikke er laget for å vare og så å si alle forbrukere aksepterer det, og alle produsentene følger etter med tilsvarende dårlige produkter.bare for og være "innovative". Hvilke deler er bevist laget for å ikke vare hos Tesla? Jeg kjenner ikke til noen, men regner med du har noen eksempler? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) Ja det er merkelig hvor store og betydelige feil Tesla menigheten aksepterer på bilene sine. 6 mnd på verksted for å bytte en del f.eks. Hårreisende. Er vel bare Musk kunder som aksepterer noe sånt tydeligvis. Ja, bilene må virkelig være ufattelig bra å kjøre når eierne er villige til å gå gjennom så mye i løpet av eierskapet. Men heldigvis gjelder dette bare et lite mindretall av eierne. De aller fleste har null problemer, og de aller fleste av de som får problemer får det også fikset ganske raskt. Apple har bevisst valgt veldig skjøre skjermer, batterier som er designet for å miste mye kapasitet i løpet av to år Link? Endret 2. september 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Linker:- bevisst nedklokking- bevisst dårlig levetid på det ikke utskiftbare batteriet- bevisst veldig knuselige skjermer Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Hvilke deler er bevist laget for å ikke vare hos Tesla? Jeg kjenner ikke til noen, men regner med du har noen eksempler? Den diskusjonen kan vi ta om noen få år når Tesla'ene begynner og falle ifra hverandre 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Den diskusjonen kan vi ta om noen få år når Tesla'ene begynner og falle ifra hverandre Så, det var altså en grunnløs påstand uten noen form for empiri? Gratulerer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) Så, det var altså en grunnløs påstand uten noen form for empiri? Gratulerer. Det enkle svaret er at Tesla sin policy er og utvikle bilene etterhvert som tiden går og eierne er testdukkene, men de store problemene vil nok først oppstå når garantitiden er utgått. Endret 2. september 2018 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Det enkle svaret er at Tesla sin policy er og utvikle bilene etterhvert som tiden går og eierne er testdukkene, men de store problemene vil nok først oppstå når garantitiden er utgått. Nei det er ikke ett svar, for bilene er typegodkjent før de kommer ut i markedet. At deler får nye revisjoner og FW/SW oppdateres er helt normalt. Det skjer også når en leverer inn hvilken som helst bil og de flasher den på verkstedet, eller når de kaller tilbake bilene pga problemer og de får nye reviderte deler. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Nei det er ikke ett svar, for bilene er typegodkjent før de kommer ut i markedet. At deler får nye revisjoner og FW/SW oppdateres er helt normalt. Det skjer også når en leverer inn hvilken som helst bil og de flasher den på verkstedet, eller når de kaller tilbake bilene pga problemer og de får nye reviderte deler. Typegodkjenning er ingen kvalitetsstempel, de indikerer bare at varen oppfyller de grunnleggende kravene. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Typegodkjenning er ingen kvalitetsstempel, de indikerer bare at varen oppfyller de grunnleggende kravene. Det sa jeg heller ikke. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. september 2018 Del Skrevet 2. september 2018 Linker: - bevisst nedklokking - bevisst dårlig levetid på det ikke utskiftbare batteriet - bevisst veldig knuselige skjermer Hmm, den ene er en anekdotisk fortelling, og den andre er om iPod for 15 år siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå