Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Normal pris på innboforsikring?

Anbefalte innlegg

Skal flytte i egen leilighet for første gang og skal kjøpe innboforsikring og lurer på hva normalpris i måneden er?

Prisen jeg fikk på DNB.no var 79 - 86,- / mnd (Innbo Ung og Innbo Best),
er det mye eller lite?

Det er snakk om en leilighet på 45 kvadrat i murbygg med sikkerhetslåser og brannalarm tilkoblet sentral.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal flytte i egen leilighet for første gang og skal kjøpe innboforsikring og lurer på hva normalpris i måneden er?

Prisen jeg fikk på DNB.no var 79 - 86,- / mnd (Innbo Ung og Innbo Best),

er det mye eller lite?

Det er snakk om en leilighet på 45 kvadrat i murbygg med sikkerhetslåser og brannalarm tilkoblet sentral.

Rundt 50 lappen er hva jeg kan huske å ha betalt pr måned de siste årene. Nå har jeg gjensidige via NITO student, koster meg 600 kroner i året og har ekstremt bra dekning. 

Lenke til kommentar

Summen de dekker er 150.000,

det er forøvrig i Holmestrand.

Trenger ikke mer enn 150.000,
alt jeg eier og har er verdt godt under 100.000.

3000 i egenandel på Innbo Best,
0 i egenandel på Innbo Ung.

Innbo Best dekker til gjengjeld en del ekstra greier:

Kaskoskader på innbo og løsøre
Ombygging av bolig hvis sikrede må bruke rullestol
Skade som skyldes andres kjæledyr
Kaskoskade på innbo og løsøre utenfor Norden
Flyttegods
Tyveri av personlig løsøre i bil
Skade som skyldes søl
Ting som er mistet eller tapt
Identitetstyveri

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Har du innbo for 150000 kr i NYPRIS (husk at etter en brann har du ikke tid til shoppe rundt eller lete etter gode bruktkjøp!) sjekker du ut Gjens(t)ridige, Tryg-Hansa og If i tillegg til DnB, glemmer alt annet enn STANDARD dekning og velger det rimeligste. Er du aktivt med i kristent arbeid sjekker du KNIF også. 

Lenke til kommentar

Har du innbo for 150000 kr i NYPRIS (husk at etter en brann har du ikke tid til shoppe rundt eller lete etter gode bruktkjøp!) sjekker du ut Gjens(t)ridige, Tryg-Hansa og If i tillegg til DnB, glemmer alt annet enn STANDARD dekning og velger det rimeligste. Er du aktivt med i kristent arbeid sjekker du KNIF også. 

Gjensidige var det eneste som var billigere enn DNB, 55,- kontra 79,- / mnd,

alle de andre kostet 79,- / mnd,

men det frister veldig med DNB sin "Innbo Best" pga. alt ekstra den dekker,

tilsvarende forsikring hos de andre selskapene er 100 - 110,- / mnd.

Lenke til kommentar

"Alt ekstra den dekker" får du i praksis ikke bruk for etter at du har lest det med liten skrift og sjekket egenandelene - "best" "pluss" og "ekstra" er noe som eksisterer i forsikringsverdenen fordi man så gjerne vil selge deg litt ekstra du ikke trenger og så øke regningen din. 

Du må også vurdere Gjensidiges egenandel mot DnBs før du tar noen avgjørelse, men utover det ville jeg vurdert dem likeverdige. 

Og: Ikke glem å sjekke på ny om et år! Situasjonen kan da være annerledes og lojalitet er i forsikringsbransjen bare noe man viser om det viser igjen på egen regning... 

Edit: Føyd til siste avsnitt

Endret av *NORGE*
Lenke til kommentar

"Alt ekstra den dekker" får du i praksis ikke bruk for etter at du har lest det med liten skrift og sjekket egenandelene.

Du må også vurdere Gjensidiges egenandel mot DnBs før du tar noen avgjørelse, men utover det ville jeg vurdert dem likeverdige. 

Og: Ikke glem å sjekke på ny om et år! Situasjonen kan da være annerledes og lojalitet er i forsikringsbransjen bare noe man viser om det viser igjen på egen regning... 

Egenandelen hos DNB er 3000,- kontra 4000,- hos Gjensidige,

men skal tenke litt på det før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Egenandelen hos DNB er 3000,- kontra 4000,- hos Gjensidige,

men skal tenke litt på det før jeg bestemmer meg.

Etter mitt syn litt for liten forskjell når prisen varierer mellom 55 og 79 kr/mnd, og i tillegg har også Gjensidige helt svakt bedre oppgjørsregler for innbo som er over 1 og under 8 år gammelt, uten at dette skal vektlegges VELDIG tungt.

Ditt valg til slutt. 

Lenke til kommentar

Bør også vurdere effekten av egenandel. Dersom den er på behagelige 2000 er det lavere terskel for faktisk å bruke den på småting, sammenlignet med egenandel på 4-6000.

Gjensidige har begynt med mobilforsikring inkludert i Villa/husforsikring, med en liten 500lapp i egenandel ved knust mobil.

Kan være interessant for enkelte

Lenke til kommentar

Gjensidige har begynt med mobilforsikring inkludert i Villa/husforsikring, med en liten 500lapp i egenandel ved knust mobil.

Kan være interessant for enkelte

Gjelder også for innbo, hvertfall for meg (YS innbo) Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...