Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg ledd for mye i livet? Ingenting er "gøy"

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Føler jeg har gjort alt til døde.

Da jeg var barn så var det så høy intensistet når det gjaldt gøyale ting.

Adjektivhistorier? Vi gjør dette hver eneste dag etter skolen i en måned.

Gøyale videoer på internett? Det blir ca hele ungdomsskolen.

Videregående var det memes. Altså jeg bare tok helt av og gjorde alt til det ikke var morsomt lenger.

Oppveksten var en eneste lang latterkrampe.

I senere år merker jeg at ting ikke er så morsomt. Etter ca 8 år med reddit så er det bare dødt.

Folk lo seg hjel av Ylvis og allerede der var jeg av lasset.

Folk deler ting på facebook og ler seg skakk.

Men INGENTING av det er morsomt.

Vitser. Historier folk forteller. Jeg må mane fram en slags latter for å ikke virke helt tilbakestående.

Det eneste som er morsomt er noen sjeldne absurde situasjoner som oppstår i det virkelige liv.

Hvordan får man sensitiviteten tilbake? Savner latter.

Anonymous poster hash: 71e9b...393
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mye av vitser og historier som fortelles er faktisk ikke morsomme, men brukes som "lim" i gruppen.  Det finnes veldig mye i livet som bare er festlig, ikke så mye morsomt. 

Hva vi synes er morsomt endres gjennom hele livet. Da vi var små var "tiss, bæsj og promp" hysterisk morsomt. Betyr det at det skal være morsomt gjennom hele livet? 

Kanskje du bare må oppdage det du synes er morsomt i din fase av livet? 

Utvid din horisont så kanskje du finner din "hylle". 

Selv synes jeg at denne saken her har et veldig morsomt sitat : https://www.nrk.no/ho/turgaere-angrepet-av-aggressive-kuer-1.14181708

"Det er jo helt fryktelig at sånt skal skje. Vi skulle ha lov å gå der uten å bli angrepet av kuer, sier ektemann Håkon Bergsjøbrenden til NRK."

Det er jo en tragisk sak, men det at han tror at man kan lovfeste at kuer ikke skal følge sitt naturlig instinkt er morsomt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

....

Det eneste som er morsomt er noen sjeldne absurde situasjoner som oppstår i det virkelige liv.

Hvordan får man sensitiviteten tilbake? Savner latter.

Anonymous poster hash: 71e9b...393

Du får ikke det du kaller “sensitivitet” tilbake, og årsaken er svært så enkel: Du har nå lagt det som her lokalt betegnende kalles “fnisealderen” bak deg og er ferd med å nå det stadium av livet som kalles manns (evt kvinnes) modenhet. Så lenge du ennå har i behold din evne til å både se og more deg over livets absurde situasjoner kan bare slappe av: Du har nådd livets gyldne modne år og er på ingen måte i ferd med å bli noen gammel grinebiter. 

Lenke til kommentar

Merker selv at jeg blir mer og mer kresen når det kommer til humor. Kan ikke huske sist jeg faktisk ikke klarte å slutte å le av noe. Jeg savner en god latter.

Nå om dagen liker jeg best litt "subtil" og skjult humor. Kan f.eks være å se en gammel simpsons-episode (mange av dem er jo helt fantastisk morsomme rundt sesong 2-6)

Ting kan liksom ikke være så åpenbart morsomt, men må gi meg måter å skjønne vitsen på uten å gi den fra seg. Det er de beste vitsene/sketsjene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har det litt på samme måte. Det kan nok være litt depresjon som gjør det, men også andre faktorer, som hvilke mennesker man har rundt seg. Men også hva man har opplevd, ja.

Det siste jeg lo meg skakk av var en video på youtube av en inder som lagde "Pav bahji", en karrirett fylt med masse smør. Mot slutten når de skal legge over på tallerkener, legger de på smør i absurde mengder ^^ Dét i seg selv er latterverdig, så jeg lo godt da jeg så det. Men det som var sprøest var en kommentar i kommentarfeltet. Det var en som skrev "Butter!! It needs more butter!!!" Akkurat som at det var en ren besettelse å få mest mulig smør i retten ^^ Når man tenker på det kombinert med hvor usunt det må være å spise alt det smøret, så er det latterlig morsomt for min del ^^ Ikke nok med det, men de smelter også smør og suger det opp nærmest som en svamp med hvite rundstykker ^^

Ca 7:20

https://m.youtube.com/watch?v=JNj5lihuQxY&t=467s

Poenget mitt er at å finne vittige kommentarer til forskjellige videoer på youtube har blitt en temmelig solid kilde til latter for min del. Særlig fordi det er så variert og mangfoldig. Det er kun fantasien din som begrenser hva du vil søke opp og le av. Så du kan utfordre deg selv en del der.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler at alt skal skje så kjapt nå om dagen. Inkludert humor. Vines, korte videor osv som spres på face og youtube.

Ingen gidder å sette seg ned og faktisk fordøye scener og se humor i kontekst.

Er ofte jeg viser venner borettslaget fra NRK eller britisk office, men det blir for kjedelig og mye å "ta inn".

Humor er selvfølgelig subjektivt, men det er fortsatt en slags mal på hvordan folk liker det nå om dagen

Endret av Disorder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...