NTB - digi Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Ny utslippsmåling fra september.- De fleste biler vil nå bli titusener av kroner dyrere Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 That's okay - min neste bil blir en 1993 GMC van V8 bensin uansett. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Choverli Skrevet 28. august 2018 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2018 Jeg håper regjeringen står i mot lobbyistene og at denne gjengen endelig begynner å betale avgifter etter noe som er i nærheten av virkelig forbruk, de har lurt seg unna lenge nok. 16 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 That's okay - min neste bil blir en 1993 GMC van V8 bensin uansett. Du er litt av en rebell 3 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 ...Og derfor kjøper folk billige gamle biler med dårlig sikkerhet og teknologi som forurenser mer enn en ny bil ville ha gjort. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 28. august 2018 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2018 ...Og derfor kjøper folk billige gamle biler med dårlig sikkerhet og teknologi som forurenser mer enn en ny bil ville ha gjort. Evt kjøper en biler uten disse avgiftene, som en elbil. 15 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 ...Og derfor kjøper folk billige gamle biler med dårlig sikkerhet og teknologi som forurenser mer enn en ny bil ville ha gjort. Evt kjøper en biler uten disse avgiftene, som en elbil. Jepp.. Eventuelt,. Når de er gode nok for alles behov. 6 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Jepp.. Eventuelt,. Når de er gode nok for alles behov. Joda, det passer ikke alle men veldig mange 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Evt kjøper en biler uten disse avgiftene, som en elbil. Problemet batteriprisene vil falle, samme med tekniske utviklingen. Så tviler på batteri har særlig fremtid før en del år. Litt usikker på fremtiden til hydrogen og biodisel, bensin og disel vil forsvinne. Finnes jo propan eller LPG (Liquified Petroleum Gas) Fornybar Diesel (HVO) Etanol https://bilimportorene.no/fakta/fremdrifts-og-drivstofftyper/ Hva er billigst? Endret 28. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Terje Wiig Mathisen Skrevet 28. august 2018 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2018 Hvorfor skrives det ikke i stedet om alle de bilene som helt urettsmessig har fått massive avgiftsreduksjoner de siste årene, basert på totalt misvisende tall for forbruk? Når vi nå skal rette opp dette så skrikes det høyt fra bilimportørene, snakk om dobbeltmoral. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sondre2 Skrevet 28. august 2018 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2018 Dette var på tide å få ryddet opp i. I mange år har det vært en konkurransevridning til fordel for de som har tøyd regelverket til det ukjennkjennelige, mens de som har holdt igjen har tapt markedsandeler de skulle hatt. Nå blir det mer rettferdig konkurranse igjen. 10 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Ja men hvis det slik som lyspære alle biler må ha energimerke blir jo ting litt dyrere. For da må alle bilene testes på nytt. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Politikerne må våkne. Her må avgiftene settes ned tilsvarende som målingene går opp. Ny biler bør ikke bli dyrere enn de er nå. 2 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Du er litt av en rebell Jeg tar det som et kompliment. Jeg har pr. idag en 2008 VW Caddy 1,9 TDI (kostet 179.000 Kr. i 2007), og den har jeg hatt på verksted omtrent hver vinter med problemer på det elektriske anlegget - hvilket inkluderer lys, ABS og ESP systemet. Nå er jeg ferdig med både turbo, diesel og "moderne" biler som tydeligvis ikke tåler kulde (jevnlig -20°C, og ofte -30°C og kaldere), til tross for 3-5 timer motorvarmer (ettermontert ELOC vannvarmer) med en gang temperaturen går under 5°C, samt nytt batteri 2 ganger, i tillegg til det så godt som nye batteriet bilen kom med. Jeg hadde tidligere en 1987 Chevrolet Beauville 5.0 L V8 bensin, og alt som ble gjort med den i de ca. 15 årene vi hadde den var jevnlige servicer, 2-3 ganger justering av forstillingen, skiftet hele eksosanlegget (rust) og noen gummislanger til kjølesystemet. Og det var det så vidt jeg vet. Jeg gjorde noen beregninger en gang, og kom til at jeg kunne holde Chevy van'en med bensin i 6 år med mitt bruk kontra det Caddy'en har kostet meg bare i reparasjoner. Kostnader vedrørende innkjøp, service og tekniske problemer på disse to bilene satt opp mot hverandre, så er det ingen diskusjon - jeg skal ha en eldre bil neste gang, og det skal være en bensinbil (bor på landet uansett, så det finnes ingen restriksjoner mot slikt her). Siden det ble nevnt sikkerhet, så er det nettopp 1993 (~) modellene fra GMC som kom med ABS (min '87 hadde det ikke), og dem ble utrolig stygge i designet nærmere 2000-tallet, så...derfor en slik modell. Endret 29. august 2018 av PaladinNO 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Det som er komisk folk klager på drivstoffpriser, bomringpriser og så moms og høye bilpriser. Men ingen vil finne alternativ løsninger. Tror vi ser mere leie av bil fremover nå. Eller flere kjører sammen. Som uber og pirattaxi. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Joda, det passer ikke alle men veldig mange Sånn ca 24% tenker jeg det er grunnlag til å si: http://www.ofvas.no/bilsalget-i-juli/category778.html Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Sånn ca 24% tenker jeg det er grunnlag til å si: http://www.ofvas.no/bilsalget-i-juli/category778.html Ehm, nei. Nytter ikke å bare se på salgstall, som forøvrig er økende som viser at det ikke gir ett rett bilde. Det er feks ekstremt mange på ventelister til elbiler m.m. 3 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Problemet med elbiler er at de enten er veldig dyre, eller at de har kort rekkevidde. Ladbare hybrider er både dyre og det at der er både en vanlig bensinmotor og et stort batteri er vel en dårlig løsning. Ikke ladbare hybrider er bra, men gir ikke så mye forskjell fra vanlig bensinbil i forbruk. Derfor står det ofte igjen å velge mellom bensinbil og dieselbil for mange. Om disse blir dyrere så vil mange velge å bruke eldre biler. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Problemet med elbiler er at de enten er veldig dyre, eller at de har kort rekkevidde. Ladbare hybrider er både dyre og det at der er både en vanlig bensinmotor og et stort batteri er vel en dårlig løsning. Ikke ladbare hybrider er bra, men gir ikke så mye forskjell fra vanlig bensinbil i forbruk. Derfor står det ofte igjen å velge mellom bensinbil og dieselbil for mange. Om disse blir dyrere så vil mange velge å bruke eldre biler. Nei, det er ikke slik om en ser på hvordan folk bruker bilene sine. Alle elbiler dekker snittlengden folk kjører pr dag. Kostnaden for biler med lengre rekkevidde er også på vei ned, dramatisk etterhvert som flere kommer på banen. Problemet er at de ikke leverer nok. 4 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Elbil er forresten helt håpløst om en ikke har mulighet til å lade hjemme. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå