maxijoker Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Hei folkens. Jeg er ingen ekspert i kommandospråket CMD. Men jeg har lenge ønsket å kunne vite hvor lenge systemet mitt i PC'n har vært kjørende, ført det evt. henger seg, går ned ved BSOD (Blue Screen). Etter litt Google søk har jeg fått til en BATCH fil som heter: RAPPORT TID DATO HVERT MIN 2.bat, og som er plassert i autostart hver gang PC'n starter. Den ser slik ut: :loop @echo @echo Tid for siste kjørende minutt> test.txt echo %time% >> time.txt timeout /t 60 echo `date +%k:%M:` >> time.txt goto :loop Det jeg søker hjelp om og ønsker er: 1. SHELL vinduet i CMD er synlig, men ønskes skjult, mens skriptet i BATCH fil innholdet kjører-fortsatt (=RAPPORT TID DATO HVERT MIN 2.bat). 2. Under teksten "Tid for siste kjørende minutt", i filen "test.txt" ønskes tillegget som informasjon DAGER: (=antall dager kjørt siden oppstart =når timer overstiger 23:59:59)) +TIMER (=kjørte) +MINUTTER(=kjørte). Noen her inne som vet hvordan jeg kan tillegge kommandoer for ønske 1+2? Alle innspill setter jeg stor pris på, pf. takk :! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå